Ο Ζίμενς (1816-1892) γεννήθηκε στο Λένθ (Lenthe, Germany) κοντά στο Ανόβερο της Γερμανίας. Ήταν ο μεγαλύτερος γιος μιας εβραϊκής οικογένειας με 10 παιδιά (κατ’ άλλους τα παιδιά της οικογένειας ήταν 14).
Σπούδασε στο Βερολίνο στην σχολή μηχανικών του πυροβολικού. Κατά τη διάρκεια της θητείας του στον Πρωσικό στρατό, έκανε τις πρώτες του επιτυχημένες εφευρέσεις.
Ο θάνατος του πατέρα του τον ανάγκασε να προσπαθήσει να αξιοποιήσει εμπορικά τις εφευρέσεις του. Έτσι ξεκίνησε να πουλά μικροεφευρέσεις, οι περισσότερες των οποίων ήταν ηλεκτροτεχνικές. Το 1842, ενώ ήταν ακόμη στο στρατό, εκμεταλλεύτηκε βιομηχανικά μια μέθοδο επαργύρωσης και επιχρύσωσης με ηλεκτρικό ρεύμα. Αμέσως μετά αξιοποίησε έναν τύπο ηλεκτρικού τηλέγραφου. Σε συνεργασία με τον μηχανικό Χόλσκ, έφτιαξαν μια εταιρεία που ονομαζόταν Ζίμενς και Χόλσκ.
Το κύριο αντικείμενό της ήταν οι τηλέγραφοι. Από αυτή την εταιρεία προέκυψε η σημερινή πολυεθνική. Το 1849 φεύγει από το στρατό και πέφτει με όλες του τις δυνάμεις στην προώθηση της εταιρείας του. Ετσι το 1879 η εταιρεία του παρουσίασε το πρώτο ηλεκτρικό τραίνο. Μεγάλη επιτυχία της εταιρείας του Ζίμενς. Έτσι αναλαμβάνει την κατασκευή του ηλεκτρικού τραμ του Βερολίνου το 1881. Μέχρι εκείνη την εποχή, τα τράμ τα έσερναν άλογα.
Ανέλαβε την κατασκευή του δικτύου τηλεγράφων της Ρωσίας. Τεράστιο έργο, αν λάβουμε υπ’ όψη τις δυσκολίες λόγω έλλειψης υποδομών, δρόμων κτλ.
Ο Ζίμενς ήταν πρακτικός άνθρωπος, ευφυής μηχανικός και ευφυής έμπορος. Συνέβαλε πολύ στην δημιουργία της υπηρεσίας κατοχύρωσης των ευρεσιτεχνιών.
Την μεγάλη εμπορική επιτυχία την οφείλει στην βελτίωση που κατάφερε να κάνει στους ηλεκτρικούς κινητήρες της εποχής. Έτσι πια οι ηλεκτρικοί κινητήρες ήταν αρκετά δυνατοί για να κινήσουν τα τραμ.
Από τότε πέρασαν πολλές δεκαετίες, οι ωραίες αγνές εποχές των εφευρετών πέρασαν και τώρα πια βρισκόμαστε στις σκοτεινές εποχές των πολυεθνικών και των σκοπιμοτήτων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου