Η Πρόταση για Δύο Νομίσματα στην Ευρωζώνη
Σε συνέντευξη που παραχώρησε στην εφημερίδα «L’ECHO», ο Hans-Olaf Henkel, πρώην ηγέτης των Γερμανών επιχειρηματιών, υποστήριξε ότι η λύση στην οικονομική κρίση είναι η υιοθέτηση δύο διαφορετικών νομισμάτων στην Ευρωζώνη. Σύμφωνα με την πρότασή του, το ένα νόμισμα θα χρησιμοποιείται από τις χώρες του Βορρά και το άλλο από τις χώρες του Νότου, στις οποίες συγκαταλέγει τη Γαλλία και το Βέλγιο.
Ο Διαχωρισμός Βορρά και Νότου
Ο κ. Henkel τονίζει ότι το οικονομικό σύστημα και οι πολιτικές προτεραιότητες διαφέρουν σημαντικά στην Ευρώπη. Συγκεκριμένα:
- Χώρες του Βορρά (π.χ. Φινλανδία, Κάτω Χώρες, Γερμανία, Αυστρία): Μοιράζονται την ίδια προσέγγιση στη δημοσιονομική πειθαρχία, αποστρέφονται τον πληθωρισμό και δεν θα έβλεπαν αρνητικά την ανατίμηση του νομίσματός τους.
- Χώρες του Νότου (π.χ. Ελλάδα, Πορτογαλία, Ισπανία, Γαλλία): Ακολουθούν διαφορετική πολιτική στρατηγική.
Κριτική για το Πακέτο Διάσωσης
Κατά την άποψη του πρώην ηγέτη των Γερμανών επιχειρηματιών, το πακέτο διάσωσης των 750 δισεκατομμυρίων ευρώ δημιουργήθηκε αποκλειστικά για να συγκρατήσει τα διαφορετικά οικονομικά συστήματα μαζί. Επιπλέον, απορρίπτει τη λύση του ευρώ-ομολόγου, υποστηρίζοντας ότι θα οδηγήσει σε μια κατάσταση όπου «όλοι στην Ένωση θα είναι υπεύθυνοι για όλα και, τελικά, κανείς για τίποτα».
Η Διαφορά Φιλοσοφίας
Ο κ. Henkel υπογραμμίζει την πλήρη απόκλιση μεταξύ Γερμανίας και Γαλλίας. Ενώ η Γαλλία τάσσεται υπέρ της μεγαλύτερης συμμετοχής του κράτους στην οικονομία, η Γερμανία ακολουθεί διαφορετική πορεία. Οι χώρες του Νότου έχουν χάσει την ανταγωνιστικότητά τους και πρέπει να την ανακτήσουν, μια διαδικασία που απαιτεί θυσίες στην ανάπτυξη και την απασχόληση, τις οποίες οι πολίτες αυτών των χωρών δεν επιθυμούν.
«Δεν έχω τέλεια λύση. Κανείς δεν έχει. Αλλά στη Γερμανία, έχουμε μια έκφραση που λέει: προτιμούμε ένα δύσκολο τέλος από ατελείωτες δυσκολίες».
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου