Ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου

Κυριακή 26 Δεκεμβρίου 2010

Το πρώτο υποβρύχιο αυτοκίνητο είναι γεγονός



Ίσως οι λάτρεις του James Bond να το θυμούνται (και ποιος το έχει ξεχάσει; ). Στην ταινία “Ο κατάσκοπος που με αγάπησε” του 1977 ένα από τα αμέτρητα gadget του James Bond είναι και ένα αυτοκίνητο το οποίο ούτε λίγο ούτε πολύ κινείται με την ίδια ευκολία τόσο στον δρόμο όσο και υποβρυχίως…. Και ποιος δεν είχε ζηλέψει αυτό το αυτοκίνητο τότε… Η τεχνολογία όμως και το πείσμα ενός ανθρώπου , κάναν το όνειρο πραγματικότητα! Το Rinspeed sQuba ήρθε… Ο άνθρωπος που αποφάσισε να κάνει το αυτοκίνητο του James Bond πραγματικότητα, είναι ο Frank M. Rinderknecht, και θα το εκθέσει στην φετινή έκθεση στο Geneva Motor Show (από 6-16 Μαρτίου), όπου θα μπορεί να το θαυμάσει ο καθένας.
Το αυτοκίνητο ουσιαστικά είναι μια Lotus Elise , η οποία τροποποιήθηκε κατάλληλα ώστε να κινείται τόσο στην γη όσο και υποβρύχια. Το αυτοκίνητο είναι τελείως στεγανό ως προς τα μηχανικά του μέρη αλλά όχι και όσον αφορά τους δύο τυχερούς επιβάτες. Το αυτοκίνητο δεν σχεδιάστηκε ώστε να έχει μια αεροστεγή καμπίνα , (όπως το αμάξι του κυρίου Bond) αλλά οι επιβάτες του μπορούν να αναπνέουν κάτω από το νερό χάρη σε ,ενσωματωμένες στο αυτοκίνητο, συσκευές κατάδυσης οι οποίες παρέχουν συμπιεσμένο αέρα. Τόσο πάνω στη γη όσο και υποβρυχίως, το αυτοκίνητο τροφοδοτείται με επαναφορτιζόμενες μπαταρίες λιθίου , με αποτέλεσμα να είναι απολύτως οικολογικό. Υποβρυχίως κινείται από δύο προπέλες οι οποίες είναι τοποθετημένες δεξιά και αριστερά στον πίσω προφυλακτήρα (όπως μπορείτε να διακρίνετε και στο βίντεο του άρθρου), χωρίς ωστόσο να μπορεί ,όπως είναι λογικό να αναπτύξει μεγάλες ταχύτητες. Το αυτοκίνητο ενσωματώνει τρεις ηλεκτροκινητήρες, από τους οποίους ο ένας χρησιμοποιείται για την κίνηση στην στεριά, και οι άλλοι δύο για να κινούν τις προπέλες κάτω από το νερό.
Οι λόγοι για τους οποίους η καμπίνα των επιβατών είναι ανοικτή , είναι οι εξής:
1) Ασφάλεια. Σε περίπτωση που για κάποιο λόγο οι επιβάτες χρειαστεί να εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο, είναι πανεύκολο. Αν η καμπίνα ήταν ερμητικά κλειστή (αεροστεγής), αυτό ίσως να ήταν πολύ δύσκολο.
2) Βάρος. Σε περίπτωση που η καμπίνα ήταν κλειστή και γεμάτη αέρα τότε το αυτοκίνητο (όπως έχει υπολογίσει ο κατασκευαστής) θα έπρεπε να ζυγίζει επιπλέον δύο τόνους , ώστε να μπορεί να υπερνικήσει την άνωση του νερού, κάνοντάς το όμως δυσκίνητο και με μικρότερη αυτονομία στη στεριά. Επιπλέον λόγω του ότι είναι πολύ ελαφρύ αν οι επιβάτες εγκαταλείψουν το αυτοκίνητο κάτω από το νερό αυτό ανεβαίνει στην επιφάνεια και επιπλέει(!).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Google Ads | Το κάθε κλίκ μετράει