Πλοηγός στον κόσμο του διαδικτύου απο το χτές στο σήμερα.

Καταυλισμός μεταναστών Πάτρας

Η Αθέατη Πλευρά της Πάτρας: Μια Ζωή σε Αναμονή

Μετανάστες στην Πάτρα

«Είμαι ο Αμίν από την Αλγερία. Ήρθα στην Πάτρα πριν από έξι μήνες και ζω στον καταυλισμό. Προσπαθώ σχεδόν κάθε μέρα να φύγω, να μπω κρυφά σε ένα φορτηγό και να πάω απέναντι. Δύο φορές τα κατάφερα, όμως με φέρανε πίσω. Σίγουρα θα ξαναπροσπαθήσω».

Ενώ η πόλη φορά τα γιορτινά της, η πραγματικότητα για 345 μετανάστες που ζουν στον καταυλισμό στο αμαξοστάσιο του ΟΣΕ παραμένει αμετάβλητη και σκληρή. Το σκηνικό αλλάζει απότομα, μεταβαίνοντας από την εορταστική ατμόσφαιρα του κέντρου στη δύσκολη καθημερινότητα μιας δυσδιάκριτης πραγματικότητας.


Συνθήκες Διαβίωσης


Άνθρωποι από το Μαρόκο, την Αλγερία, τη Σομαλία και το Σουδάν ζουν κάτω από ένα παλιό υπόστεγο, με στρώματα ακουμπισμένα στο πάτωμα. Η έλλειψη βασικών υποδομών, όπως χώροι υγιεινής, αναγκάζει τους ανθρώπους να περνούν μήνες χωρίς μπάνιο, ενώ η επιβίωση βασίζεται πολλές φορές στην αναζήτηση τροφής στα σκουπίδια.


«Οι κάτοικοι της Πάτρας δεν βοηθούν. Το βράδυ κάνει πολύ κρύο και δεν έχουμε ρούχα... Μπορεί να μείνουμε και δύο μήνες χωρίς να κάνουμε μπάνιο. Για φαγητό ψάχνουμε τα σκουπίδια στους κάδους. Το μόνο που θέλουμε είναι να φύγουμε» (Χουσεΐν, 30 χρονών).

Η Ελλάδα ως «Φάκα»


Για τους περισσότερους, το λιμάνι της Πάτρας δεν είναι ο προορισμός, αλλά ο ενδιάμεσος σταθμός προς την υπόλοιπη Ευρώπη. Ωστόσο, η διαδρομή αυτή συνοδεύεται από κινδύνους, βία και την απογοήτευση μιας διαδρομής που συχνά οδηγεί σε αδιέξοδο.


Η Πολιτική Ευθύνη


Η συζήτηση για τους καταυλισμούς συχνά εστιάζει στην ενόχληση των κατοίκων, όμως η ουσία παραμένει: δεν έχει υπάρξει μέριμνα από την πολιτεία για τη στέγαση, τη σίτιση και τη διασφάλιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Πρακτικές όπως οι επιχειρήσεις «σκούπα» (όπως αυτή του 2009) δεν επιλύουν το πρόβλημα, αλλά απλώς αφήνουν ευάλωτους ανθρώπους εκτεθειμένους μέσα στη νύχτα.


Οι μετανάστες δεν είναι στατιστικά στοιχεία, αλλά άνθρωποι που προέρχονται από εμπόλεμες ζώνες, αναζητώντας μια ήρεμη ζωή. Η ανάγκη για ανθρωπιστική προσέγγιση και οργανωμένη μέριμνα παραμένει επίκαιρη όσο ποτέ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαφημίσεις