Την ανεργία και τη μετανάστευση επικαλείται δημοσίευμα της εφημερίδας «Νιου Γιορκ Τάιμς» (The New York Times) για να καταδείξει τις ιδιαίτερα δύσκολες στιγμές που διέρχεται η χώρα μας.
Στην ανταπόκριση γίνεται εκτενής αναφορά στα μεγάλα ποσοστά ανεργίας που παρατηρούνται στους Έλληνες αποφοίτους πανεπιστημίων. Όπως επισημαίνεται, η εγχώρια αγορά εργασίας αδυνατεί πλέον να τους απορροφήσει, με την κατάσταση να έχει επιδεινωθεί δραματικά εξαιτίας της οικονομικής κρίσης.
Τα Στοιχεία της Κρίσης
Έλληνες απόφοιτοι επιθυμούν να φύγουν στο εξωτερικό για να εργαστούν, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στην εφημερίδα «Το Βήμα». Επιπλέον, ένας στους δέκα ήδη αναζητά ενεργά εργασία εκτός συνόρων ή προσπαθεί να συνεχίσει τις σπουδές του εκεί για να αποκτήσει πρόσβαση σε ξένες αγορές.
Αγγίζει το ποσοστό ανεργίας στους νέους ηλικίας 15 έως 24 ετών, μέγεθος που κρίνεται εξαιρετικά υψηλό αν αναλογιστεί κανείς ότι ο αντίστοιχος ευρωπαϊκός μέσος όρος κυμαίνεται στο 20%.
Το δημοσίευμα των «Νιου Γιορκ Τάιμς» δεν παραλείπει να αναφερθεί και στις προσπάθειες που καταβάλλει η κυβέρνηση προκειμένου να αναχαιτίσει το κύμα αυτό. Γίνεται ειδική μνεία στα κίνητρα που δίνονται στους επιχειρηματίες για την πρόσληψη νέων, όπως η μείωση του κατώτατου μισθού στα 590 ευρώ και η παροχή στοχευμένων κρατικών επιδοτήσεων.
Η απειλή του «Brain Drain»
Παρά τα όποια μέτρα, η εκτίμηση της αμερικανικής εφημερίδας παραμένει ανησυχητική. Σημειώνεται ότι οι νέοι επιστήμονες θα συνεχίσουν να αναζητούν καλύτερες επαγγελματικές ευκαιρίες εκτός Ελλάδας, εντείνοντας το φαινόμενο της «διαρροής εγκεφάλων» (brain drain) προς άλλες χώρες.
«Το φαινόμενο αυτό είναι απίθανο να ανακοπεί, μέχρι να αντιμετωπιστούν ριζικά οι δομικές ατέλειες του ελληνικού συστήματος και να τροχοδρομηθεί η χώρα σε τροκιά ουσιαστικής ανάπτυξης.»
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου