Πλοηγός στον κόσμο του διαδικτύου απο το χτές στο σήμερα.

Πιο καλόψυχες οι γυναίκες λόγω γονιδίων

Αλτρουισμός και Γονίδια

Είναι οι γυναίκες πιο «καλόψυχες» λόγω γονιδίων;

Το λεγόμενο «ασθενές» φύλο φαίνεται πως διαθέτει μια πιο ισχυρή γενετική προδιάθεση για αλτρουισμό. Σύμφωνα με μια νέα βρετανική επιστημονική έρευνα, οι γυναίκες έχουν έμφυτη τάση να βοηθούν τους γύρω τους σε σημαντικά μεγαλύτερο βαθμό από ό,τι οι άνδρες.


Η Έρευνα του Πανεπιστημίου του Εδιμβούργου

Η μελέτη, υπό τον ψυχολόγο Γκάρι Λιούις, δημοσιεύτηκε στο έγκριτο επιστημονικό περιοδικό “Biology Letters” της Βασιλικής Εταιρείας Επιστημών της Βρετανίας. Οι ερευνητές ανέλυσαν τη συμπεριφορά 1.000 ζευγών ταυτόσημων και μη ταυτόσημων διδύμων, αναζητώντας τη σύνδεση μεταξύ γονιδίων και αλτρουιστικής συμπεριφοράς.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά:

  • Γυναίκες: Η τάση βοήθειας αποδίδεται σε ποσοστό περίπου 50% στα γονίδια.
  • Άνδρες: Η αντίστοιχη γενετική συνιστώσα δεν ξεπερνά το 20%.

Το υπόλοιπο ποσοστό για κάθε φύλο αποδίδεται στην ανατροφή και το περιβάλλον.

Έμφυτη κοινωνικότητα ή επίκτητη συμπεριφορά;

Οι επιστήμονες εκτιμούν ότι τα ευρήματα αυτά ενισχύουν την άποψη πως ορισμένοι άνθρωποι φέρουν από τη γέννησή τους μια κοινωνική τάση. Η έρευνα υπογραμμίζει ότι οι γυναίκες, περισσότερο από τους άνδρες, έχουν εκ γενετής την τάση να είναι γενναιόδωρες, εφόσον βέβαια έχουν λάβει και την κατάλληλη ανατροφή.


Η διαμάχη στην επιστημονική κοινότητα

Το ζήτημα παραμένει σημείο έντονης επιστημονικής διαμάχης:

  • Η μία πλευρά υποστηρίζει ότι ο άνθρωπος εξελίχθηκε να είναι αλτρουιστής ανεξάρτητα από εξωτερικές επιδράσεις.
  • Η άλλη πλευρά θεωρεί ότι ο άνθρωπος είναι κατά βάση εγωιστής και χρειάζεται το κατάλληλο κοινωνικό περιβάλλον για να αναδείξει τον «καλό» του εαυτό.

Εσείς τι πιστεύετε; Είναι ο αλτρουισμός στο DNA μας ή χτίζεται μέσα από την κοινωνία;

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαφημίσεις