Δυστυχώς, τα όσα κατά καιρούς ανέφεραν διάφοροι για τους κινδύνους εξαιτίας του πρόχειρου και εκλογοκεντρικού σχεδιασμού του «Καλλικράτη», δεν έγιναν αντικείμενο ανάλυσης από την κυβέρνηση. Και έτσι σήμερα, ένα μήνα σχεδόν πριν από τις εκλογές του Νοεμβρίου, βρισκόμαστε εμπρός σε δυσάρεστες καταστάσεις στην ακριτική Θράκη.
Κάποιοι περίμεναν τον Καλλικράτη, όχι για να αναδείξουν καλύτερες μορφές τοπικής αυτοδιοίκησης, αλλά για να προχωρήσουν τον σχεδιασμό τους για κάποια μορφή «αυτονομίας». Αναφερόμαστε φυσικά στους εγκάθετους του τουρκικού προξενείου της Κομοτηνής. Για πρώτη φορά στην ιστορία της χώρας μας, στις φετινές αυτοδιοικητικές εκλογές θα συμμετέχει καθαρά «μειονοτικός» συνδυασμός, του οποίου τα μέλη δηλώνουν «Τούρκοι» και όχι Έλληνες μουσουλμάνοι. Πόσο «γραφικοί» φαίνονται πλέον αυτοί που πριν από κάποια χρόνια φώναζαν ότι χάρη στην αδιαφορία του επίσημου κράτους και τον πολιτικό καιροσκοπισμό των τοπικών αρχόντων, οδηγούμαστε σε κοσοβοποίηση της Θράκης;
Η περίπτωση Σιμπέλ
Η επικεφαλής του συνδυασμού με τον «απειλητικό» τίτλο «Πρώτο Βήμα», δεν είναι κάποιο τυχαίο άτομο στην περιοχή. Δεν είναι κάποιο πρόσωπο που αναδείχθηκε μέσα στην τοπική κοινωνία και ως εκ τούτου συμμετέχει στις αυτοδιοικητικές εκλογές. Αντίθετα, πρόκειται για μια προσωπικότητα η οποία εξελίχθηκε μέσω συγκεκριμένων τρόπων και του κομματικού σωλήνα του ΠΑΣΟΚ, ως αποτέλεσμα της συνήθους τακτικής των κομμάτων εξουσίας να συναλλάσσονται με το τουρκικό προξενείο, προκειμένου να αποκομίσουν συγκεκριμένα κομματικά οφέλη στην περιοχή.
Πρώην υποψήφια ευρωβουλευτής —προσωπική επιλογή του Γιώργου Παπανδρέου— μέλος του ΙΣΤΑΜΕ, υπεύθυνη του κέντρου απεξάρτησης «Ορφέας», υπεύθυνη τουρισμού-πολιτισμού στη νομαρχία και αντινομάρχης.
Καθόλου άσχημα, όπως βλέπετε, και όλα αυτά με την υποστήριξη του ΠΑΣΟΚ. Προσφάτως λοιπόν, τέθηκε επικεφαλής του συνδυασμού «Πρώτο Βήμα», που συσπειρώνει γύρω της ό,τι πιο ελεγχόμενο από το τουρκικό προξενείο υπάρχει στη Θράκη.
«Η ομιλία της ετοιμάστηκε από το επιτελείο του προξενείου, η στήριξή της από το κόμμα του Σαδίκ που επίσης γράφαμε ότι νεκραναστήθηκε τελευταία, από τους ψευτομουφτήδες!»— Εφημερίδα "Χρόνος" της Θράκης
Η παραίτησή της στις 30 του Σεπτέμβρη από τη θέση του αντινομάρχη, την οποία κατείχε, δεν αποκρύπτει τις ευθύνες του κυβερνώντος κόμματος για τα όσα συμβαίνουν στην περιοχή σήμερα. Ευθύνες που διακλαδώνονται σε πολλούς τομείς, καθώς η κ. Σιμπέλ δεν είναι παρά η κορυφή του παγόβουνου της χρόνιας συναλλαγής μεταξύ του ΠΑΣΟΚ και του προξενείου στις περιοχές της Ροδόπης και της Ξάνθης.
Στην προετοιμασία του συνδυασμού συμμετείχε μια σειρά «προσωπικοτήτων», πρόεδροι και στελέχη διαφόρων «τουρκικών» οργανώσεων της Θράκης:
- Αχμέτ Μέτε: Πρόεδρος της Συμβουλευτικής Επιτροπής
- Μουσταφά Αλή Τσαβούς: Πρόεδρος του DEB (και μέλη του κόμματος)
- Ιμπραήμ Σερίφ: Εκλεγμένος μουφτής Κομοτηνής (και ο βοηθός του, Φεχίμ Αχμέτ)
- Σαδίκ Σαδίκ: Πρόεδρος του συλλόγου θρησκευτικών λειτουργών Δ. Θράκης (και μέλη του ΔΣ)
- Αχμέτ Καρά: Πρόεδρος της Τουρκικής Ένωσης Ξάνθης
- Κοράι Χασάν: Πρόεδρος της Τουρκικής Νεολαίας Κομοτηνής
- Σαμί Τοραμάν: Πρόεδρος του Συλλόγου Τούρκων Δασκάλων Δυτικής Θράκης
- Χουσεΐν Μεχμέτ Ουστά: Πρόεδρος του Συλλόγου Επιστημόνων Μειονότητας
- Μεχμέτ Σερίφ: Αντιπρόεδρος του Συλλόγου Αποφοίτων ΕΠΑΘ
- Μεχμέτ Εμίνογλου: Κοινοτάρχης Οργάνης
- Μουσταφά Μουσταφάογλου: Υποψήφιος δήμαρχος Ιάσμου
- Ριντβάν Κοτζαμουμίν: Νομαρχιακός σύμβουλος
- Ιμπραΐμ Χαλίλ Χασάν: Πρόεδρος της Ένωσης κηδεμόνων μειονοτικών σχολείων
- Αλί Πεντζάλ: Πρόεδρος του συλλόγου 1000
- Αρίφ Κασικτσί: Αντιπρόεδρος του πολιτιστικού και αθλητικού συλλόγου Χάρμανλικ (και μέλη του ΔΣ)
- Ριντβάν Αχμέτ: Στέλεχος από το Επαγγελματικό Επιμελητήριο
Δεν πρόκειται όμως για τη μοναδική περίπτωση...
Προσπάθειες γίνονται τις τελευταίες ημέρες προκειμένου ένας τέτοιος μηχανισμός να στηθεί και σε άλλες περιοχές της Θράκης, πέραν της Κομοτηνής. Όπως παραδείγματος χάριν, στην Ξάνθη. Εκεί γίνεται προσπάθεια για τη στελέχωση ενός αποκλειστικά μειονοτικού συνδυασμού, με το όνομα «Ισότητα». Φαίνεται όμως ότι αντιμετωπίζει προβλήματα με την επάνδρωσή του, καθώς ιδιαίτερα η θέση του «επικεφαλής» μοιάζει με ηλεκτρική καρέκλα.
Πρόσφατα, ο Χουσεΐν Μπαντάκ αρνήθηκε να αναλάβει την «ηγεσία» του συγκεκριμένου ψηφοδελτίου, ενώ και ο νυν δημοτικός σύμβουλος Ξάνθης, Μαλκότς Χασάν, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Δεν κατεβαίνω υποψήφιος δημοτικός σύμβουλος, δεν συμμετέχω ως κομπάρσος σε ένα... θίασο τυχοδιωκτών!»
Πληροφορίες αναφέρουν ότι αρνήθηκαν να κατεβούν υποψήφιοι Δήμαρχοι Ξάνθης (στο δρόμο που χάραξε η Σιμπέλ) τόσο ο γιατρός και πρώην βουλευτής Ακήφογλου Μπιρόλ όσο και ο δικηγόρος Ορχάν Χατζηϊμπράμ, αν και τους προτάθηκε στη συνάντηση να είναι επικεφαλής του συγκεκριμένου συνδυασμού.— Εφημερίδα "Μαχητής" της Ξάνθης
Τελικά, αποφασίστηκε να γίνει μια τελευταία διαβούλευση προκειμένου να παρθεί η τελική απόφαση, ενώ υπάρχουν ήδη 15 περίπου υποψήφιοι μειονοτικοί σύμβουλοι. Σε περίπτωση πάντως που τελικά κατεβεί αυτόνομος ο μειονοτικός συνδυασμός, είναι πολύ πιθανό ο Μπαντάκ να μετακινηθεί ως συνεργαζόμενος με το ψηφοδέλτιο του Δημάρχου Ξάνθης.
Ως «φαβορί» για την ηγεσία προβάλλει ο πρώην Πρόεδρος της «παράνομης» ΤΕΞ, Χατζηχαλήλ Μεχμέτ, τον οποίο στηρίζει δυνατά ο «ψευτομουφτής» Ξάνθης Μετέ. Συζητείται επίσης και το όνομα του γυμναστή Ουστά Χουσεΐν, ενώ ο βουλευτής Τσετίν δεσμεύτηκε στην περίπτωση αυτή «να κατέβουν υποψήφιοι με το συνδυασμό ΙΣΟΤΗΤΑ όλοι οι συνεργάτες του στο πολιτικό του γραφείο»! Η τελευταία πρόταση έχει ιδιαίτερη σημασία, καθώς υποδεικνύει το ποιοι είναι αυτοί που προωθούν τους καθαρά «μειονοτικούς» συνδυασμούς στην περιοχή.
Δυστυχώς, ακόμη και αυτή τη στιγμή, την τόσο κρίσιμη, κάποιοι στην Αθήνα πιστεύουν ότι ο στρουθοκαμηλισμός αποτελεί την απάντηση στα όσα συμβαίνουν στη Θράκη.
Την ίδια στιγμή, το προξενείο δουλεύει ακατάπαυστα και οι όποιες προσπάθειες αντίστασης από τοπικούς συλλόγους στην αύξηση της επιρροής του, όχι μόνο δεν στηρίζονται από το κεντρικό κράτος, αλλά γίνονται και αντικείμενο χλευασμού από τους δήθεν «προοδευτικούς». Προφανώς, κάποιοι έχουν αποδεχτεί την «τουρκοποίηση» της Θράκης και πιστεύουν ότι το μόνο που μπορεί να γίνει είναι να διασφαλιστεί κάποιο καθεστώς ομαλής συνεργασίας με τους εν ονόματι της Τουρκίας επικυρίαρχους της περιοχής.
Θα μου πείτε τώρα, εδώ έχουν να ασχολούνται με τους... φορτηγατζήδες, έχουν χρόνο να χάσουν για τη Θράκη;
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου