Πλοηγός στον κόσμο του διαδικτύου απο το χτές στο σήμερα.

Αστακός: Ακυρώνεται η επένδυση του Κατάρ


Σε ναυάγιο οδηγήθηκε το σχέδιο για την κατασκευή τερματικού σταθμού υγροποιημένου φυσικού αερίου (LNG) και μονάδας ηλεκτροπαραγωγής στον Αστακό Αιτωλοακαρνανίας. Η επένδυση, ύψους περίπου 2,5 δισ. ευρώ, ακυρώνεται καθώς η διαφορά μεταξύ των επενδυτών από το Κατάρ και των Ιταλών καταναλωτών αποδείχθηκε αγεφύρωτη, όσον αφορά την τιμή διάθεσης του προϊόντος.


Η εξέλιξη έγινε γνωστή μέσω δισέλιδης επιστολής που εστάλη από τον υφυπουργό Ενέργειας του Κατάρ, Μοχάμεντ Αλ Σάντα, στον Έλληνα υφυπουργό Εξωτερικών, κ. Σπύρο Κουβέλη. Στην επιστολή αναφέρεται ότι οι κρατικές εταιρείες του Κατάρ, μετά από αξιολόγηση της βιωσιμότητας του σχεδίου, έκριναν την επένδυση ασύμφορη και αποσύρονται από το κοινοπρακτικό σχήμα.


Αξίζει να σημειωθεί ότι η επένδυση στον Αστακό αποτελούσε ιδιωτική συμφωνία μεταξύ εταιρειών, στην οποία το ελληνικό δημόσιο δεν είχε άμεση εμπλοκή, πέραν της διευκόλυνσης του αδειοδοτικού πλαισίου. Παράλληλα, κυβερνητικές πηγές διαβεβαιώνουν ότι το ναυάγιο δεν επηρεάζει καθόλου το διακρατικό μνημόνιο συνεργασίας Ελλάδας-Κατάρ για επενδύσεις ύψους 5 δισ. δολαρίων, καθώς το συγκεκριμένο «πρότζεκτ» δεν περιλαμβανόταν σε αυτό.


Ο κ. Κουβέλης, απαντώντας σε ερωτήσεις, απέκλεισε το ενδεχόμενο το ναυάγιο να οφείλεται σε περιβαλλοντικές ενστάσεις που είχαν διατυπωθεί εντός της χώρας. Αντιθέτως, σημείωσε ότι οι καταριανοί επενδυτές εκφράζουν προθυμία για μελλοντική ενεργειακή συνεργασία με άλλες προτάσεις. Την επόμενη περίοδο αναμένεται επίσκεψη του κ. Κουβέλη στο Κατάρ για τη διερεύνηση νέων προοπτικών, ενώ εντός του δεκαημέρου θα συνεδριάσει η τριμερής επιτροπή που προβλέπεται από το μνημόνιο που υπογράφηκε στη Νέα Υόρκη.


Πηγές: TO BHMA & ΤΑ ΝΕΑ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαφημίσεις