Πλοηγός στον κόσμο του διαδικτύου απο το χτές στο σήμερα.

Δίκαιο είναι το Δίκαιο των ΗΠΑ, δυστυχώς

Δικαιοσύνη ή Ισχύς; Ένα κρίσιμο ερώτημα


Ο Μπάρακ Ομπάμα, ο Σαρκοζί και πολλοί άλλοι ηγέτες της Δύσης συμφώνησαν σε ένα σημείο: «Με την εκτέλεση του Οσάμα Μπιν Λάντεν αποδόθηκε δικαιοσύνη». Δικαιοσύνη για τους αθώους στους Δίδυμους Πύργους, στο μετρό της Μαδρίτης, στους δρόμους του Λονδίνου και σε τόσα άλλα μέρη.


Αν και η θέση αυτή είναι κατανοητή, γεννάται το εξής ερώτημα: Υπάρχουν και άλλα εγκλήματα που ζητούν δικαιοσύνη;



Το μάθημα της ιστορίας

«Τη δεκαετία του ’80, οι Ηνωμένες Πολιτείες επιτέθηκαν στη Νικαράγουα, με συνέπεια δεκάδες χιλιάδες νεκρούς. Η χώρα, κυριολεκτικά, καταστράφηκε και δεν έχει ανακάμψει έκτοτε».
— Νόαμ Τσόμσκι (δοκίμιο του 2001)


Είναι ενδιαφέρον να θυμόμαστε ότι η Νικαράγουα, αντί να απαντήσει με βία, επέλεξε τη νομική οδό, προσφεύγοντας στο Διεθνές Δικαστήριο. Οι ΗΠΑ απέρριψαν την απόφαση και κλιμάκωσαν την επίθεση. Ακόμα και όταν το Συμβούλιο Ασφαλείας του ΟΗΕ ζήτησε τον σεβασμό του διεθνούς δικαίου, η κατάληξη ήταν η άσκηση βέτο των ΗΠΑ… στον εαυτό τους.


Το υποθετικό σενάριο


Ας κάνουμε μια σκέψη: Αν η Νικαράγουα έστελνε σήμερα μια επίλεκτη ομάδα στρατιωτών να βομβαρδίσει εμπορικά κέντρα σε αμερικανικές πολιτείες, και οι εικόνες μεταδίδονταν ζωντανά από τα διεθνή δίκτυα, θα μιλούσαμε για «νίκη κατά της τρομοκρατίας»;


Είναι πλέον σαφές: Τα Διεθνή Δικαστήρια, οι Διεθνείς Οργανισμοί και οι διεθνείς συνθήκες τείνουν να λειτουργούν ως μηχανισμοί που φοβίζουν μόνο τους ήδη αδύναμους, ενώ οι ισχυροί παραμένουν στο απυρόβλητο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαφημίσεις