Ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου

Σάββατο 2 Απριλίου 2011

Restaurant HOOTERS





Ηταν 1η Απριλίου του 1983 (Fool’s Day) στο Clearwater της Florida όταν ξεκίνησε η ιστορία για τα HOOTERS. Μια ετερόκλητη ομάδα από 6 «ημιδιανοούμενους» εμπόρους, πωλητές & επιχειρηματίες με καταγωγή από το Midwest οι οποίοι δεν είχαν καμία απολύτως εμπειρία στη λειτουργία Bar και εστιατορίων, αισθάνθηκε επιτακτική την ανάγκη για τη μυρωδιά του ακατέργαστου ξύλου, τους νοσταλγικούς ήχους της μουσικής Juke box της δεκαετίας του ΄50 και του ΄60, την αίσθηση της παγωμένης βαρελίσιας μπύρας και τέλος τη γεύση των Buffalo style chicken wings.
Αναγνωρίζοντας πολύ καλά ότι δεν θα μπορούσαν να συμφωνήσουν σχεδόν σε τίποτα σαν ομάδα και ότι δεν θα μπορούσαν να πάρουν από τις συζύγους τους άδεια για Σαββατοκύριακο έτσι ώστε να πάνε στο Buffalo, αποφάσισαν να αναλάβουν μια σημαντική πρωτοβουλία. Να ανοίξουν ένα Beach Bar & Restaurant το οποίο θα κάλυπτε τις προαναφερθείσες επιτακτικές ανάγκες τους και από το οποίο δεν θα μπορούσε κανείς να τους πετάξει έξω με τις κλωτσιές. Το εγχείρημά τους αυτό αντιμετώπισε αρχικά αρκετά προβλήματα. Μόλις ανακοίνωσαν την πρόθεσή τους,- η ομάδα των «HOOTERS SIX» όπως αποκαλούνται σήμερα-, παρά λίγο να συλληφθούν διότι παρίσταναν τους εστιάτορες.
Παρά το γεγονός ότι δεν τους απαγγέλθηκαν κατηγορίες το στίγμα εξακολουθεί ακόμα και σήμερα να υπάρχει επάνω τους. Αφού κατάφεραν να συγκεντρώσουν 140.000 δολλάρια και διασφάλισαν τον χώρο για το εγχείρημά τους είχαν να αντιμετωπίσουν το δίλημμα για την ονομασία. Το τελικό αποτέλεσμα «HOOTERS» προέκυψε κυρίως για 2 λόγους. Αφ’ενός από το όνομα μια διάσημης τηλεοπτικής κωμωδίας της εποχής με τον Steve Martin και αφ’ετέρου λόγω της αργκώ ερμηνείας του (γυναικείο στήθος). Σύμφωνα με τους «HOOTERS SIX» το συγκεκριμένο τμήμα της γυναικείας ανατομίας είναι το μόνο που μπορεί να φέρει τη λάμψη στα ανδρικά μάτια εκτός από την παγωμένη μπύρα, τα chicken wings και μια νικηφόρα περίοδο της αγαπημένης τους ομάδα Football. Η αλυσίδα των HOOTERS παρ’όλα αυτά χρησιμοποιεί εκτενώς την κουκουβάγια στο logo της, ενισχύοντας την αμφιβολία για την πραγματική ερμηνεία της ονομασίας της.
Τελικά αυτό που μετράει περισσότερο είναι ότι τα HOOTERS είναι ένα μέρος όπου μπορεί κανείς να φάει καλά και να περάσει εξίσου καλά. Το πρώτο Casual Beach-theme Bar & Restaurant HOOTERS άνοιξε στις 4 Οκτωβρίου 1983 στο Clearwater της Florida. Το πρώτο αυτό κατάστημα είχε μουσική των 50’s και 60’s, αθλητικά θέματα στις τηλεοράσεις μενού που περιείχε θαλασσινά, sandwich, σαλάτες burgers, μπριζόλες και chicken wings και τέλος τις πασίγνωστες πλέον HOOTERS Girls. Το πρώτο HOOTERS Girl, η Lynne Austin προσελήφθη όταν ένας από την ομάδα των «HOOTERS SIX» έβαλε στοίχημα με τους υπόλοιπους ότι θα στρατολογήσει την νικήτρια ενός Bikini Contest στο Clearwater της Florida.
Έτσι έγινε πράγματι και η Lynne Austin αποτέλεσε για αρκετά χρόνια το κεντρικό πρόσωπο της διαφημιστικής εκστρατείας των HOOTERS, βασική ομιλήτρια για το concept, κεντρικό πρόσωπο στο HOOTERS Calendar το οποίο γρήγορα έγινε το Νο 1 Calendar στον κόσμο και φυσικά πρωταγωνίστρια σε τοπικό νυχτερινό τηλεοπτικό show με την επωνυμία «HOOTERS NIGHT OWL THEATER» το οποίο αμέσως κατατάχθηκε Νο 1 σε θεαματικότητα στην ζώνη του. Το εν λόγω show επεκτάθηκε σε 13 άλλες τοπικές τηλεοπτικές αγορές στην Αμερική και με την επωνυμία «HOOTERS MOVIE OF THE WEAK» επικράτησε έναντι του όποιου ανταγωνισμού συμπεριλαμβανομένου και του Baseball. Το show σταμάτησε το 1995 σαν αποτέλεσμα δικαστικής διαμάχης των «HOOTERS SIX» με τον σημερινό ιδιοκτήτη του σήματος των «HOOTERS» Bob Brooks. Το παράδειγμα της Lynne Austin ακολούθησαν πολλές κοπέλες από τα HOOTERS, διασφαλίζοντας επιτυχημένη καριέρα ως μοντέλα ή ηθοποιοί, χρησιμοποιώντας πάντα το HOOTERS Calendar σαν ξεκίνημα.
Παρ’ότι η ομάδα των «HOOTERS SIX» είχε ένα προαίσθημα δεν μπορούσε σε καμμία περίπτωση να φανταστεί αρχικά τη δίψα του κοινού της Florida για__ μια εναλλακτική Fun & Casual στα στημένα Bar & Fine dinning Restaurants της εποχής. Το HOOTERS ήρθε σαν όαση. Μια όαση με πολύ καλό φαγητό, παγωμένη μπύρα και όμορφες κοπέλες. Σύντομα τα HOOTERS μέσα από τα καταστήματα, τo HOOTERS Calendar, τις ραδιοφωνικές και τηλεοπτικές εκπομπές αλλά και από τις αναφορές στα Talk shows εθνικής εμβέλειας απέκτησαν διεθνή φήμη και αναγνωρισιμότητα. Το εντός κοινωνικά αποδεκτών ορίων γυναικείο sex-apeal κυριαρχεί στα καταστήματα των HOOTERS και η εταιρία πιστεύει ότι οι κοπέλες των HOOTERS είναι τόσο κοινωνικά αποδεκτές όσο και οι Cheerleaders των Dallas Cowboys, καθώς και τα μοντέλα με μπικίνι του Sports Illustrated. Ενώ λοιπόν τα θαλασσινά και τα chicken wings των HOOTERS είναι σχεδόν διάσημα διεθνώς (nearly world famous) ο κόσμος γνωρίζει πολύ καλά πλέον τα HOOTERS Girls τα οποία εμφανίζονται σε Callendars, σε διαφημίσεις, σε Billboard καθώς επίσης και σε περιοδικά.
Η ενδυμασία των HOOTERS Girls δεν έχει αλλάξει καθόλου από τότε που άνοιξε το πρώτο κατάστημα το 1983. Η ενδυμασία αυτή περιλαμβάνει λευκό ή μαύρο φανελάκι, κοντομάνικο ή αμάνικο, με τυπωμένο το λογότυπο HOOTERS καθώς και την πόλη του καταστήματος, πορτοκαλί δελφινοειδές σορτσάκι, καλσόν, άσπρες χαμηλές αθλητικές κάλτσες, λευκά αθλητικά παπούτσια του τέννις, κονκάρδα με το μικρό όνομα της κοπέλας και φυσικά το πιο χαριτωμένο χαμόγελο του κόσμου. Στα τέλη του 1984 η ομάδα των «HOOTERS SIX» σε ένα τοπικό Night Club και μετά από το στρίψιμο ενός νομίσματος (διότι για μια ακόμη φορά δεν μπορούσαν να αποφασίσουν) έδωσαν τα δικαιώματα ανάπτυξης των HOOTERS στον Hugh Connerty ο οποίος ήθελε να επεκτείνει το concept των HOOTERS διεθνώς. Σε αντάλλαγμα έλαβαν $ 50.000 και ποσοστό 3% στις πωλήσεις των όποιων μελλοντικών καταστημάτων HOOTERS.
Παράλληλα διατήρησαν την ιδιοκτησία της επωνυμίας καθώς και το δικαίωμα να λειτουργήσουν δικά τους καταστήματα HOOTERS στην περιοχή της Tampa Bay και στο Chicago. Ο Hugh Connerty εξάπλωσε τα καταστήματα HOOTERS και σε άλλες πόλεις της Florida καθώς και σε άλλες Νοτιοανατολικές περιοχές της Αμερικής. Σύντομα όμως αποδείχθηκε ότι ο Connerty είχε περισσότερο όραμα παρά κεφάλαια και έτσι το 1988 αναγκάσθηκε έναντι χρεών να μεταβιβάσει τα αναπτυξιακά δικαιώματα των HOOTERS στον Bob Brooks ο οποίος είχε και μεγάλη οικονομική επιφάνεια αλλά και γνώση της αγοράς αφού ήδη διατηρούσε επιχείρηση τροφοδοσίας εστιατορίων.
Η εξαγορά των Δικαιωμάτων ανάπτυξης των HOOTERS από τον Bob Brooks διασφάλισε τα αναγκαία κεφάλαια για την ανάπτυξη και εξάπλωση των καταστημάτων αλλά δεν κατάφερε να επιλύσει τις διαφορές με τους «HOOTERS SIX» οι οποίοι μέσω της εταιρίας HOOTERS Inc κατείχαν την ιδιοκτησία της επωνυμίας, του Concept και του logo ενώ η εταιρία του Bob Brooks, HOOTERS OF AMERICA Inc, είχε πλέον τα Δικαιώματα Ανάπτυξης. Μετά από χρόνιες δικαστικές διαμάχες το 2001 υπήρξε συμβιβασμός στις εσωτερικές τριβές των HOOTERS. Σύμφωνα με τον συμβιβασμό αυτό οι «HOOTERS SIX» έναντι 60 εκατομμυρίων δολλαρίων μεταβίβασαν το σήμα και την επωνυμία στην εταιρία HOOTERS OF AMERICA Inc του Bob Brooks.
Παράλληλα διατήρησαν τα δικαιώματα για καταστήματα στην Tampa Bay, στο Chicago και στο Manhattan της Νέας Υόρκης, καθώς επίσης και το δικαίωμα για Hotel & Casino HOOTERS και για κινηματογραφική ταινία HOOTERS. Παρά τις εσωτερικές προστριβές, τον Ιούνιο του 2001, τα καταστήματα HOOTERS ήταν 285 εκ των οποίων τα 85 ήταν ιδιόκτητα και τα 200 Franchised. Ήταν οι κοπέλες των HOOTERS που έδωσαν τα αναγκαία «πόδια» στην αλυσίδα, τα οποία έλλειπαν από άλλες αλυσίδες του ιδίου χώρου του Casual Dinning. Οι κοπέλες των HOOTERS είναι μια διαρκώς ανανεούμενη πηγή, μιάς και κάθε μια από αυτές αμοίβεται με 200 δολλάρια έξτρα εάν φέρει κάποια νέα κοπέλα. Από το 1983 έως και σήμερα έχουν δουλέψει για τα καταστήματα HOOTERS πάνω από 200.000 κοπέλες. Λόγω της τακτική τους να προσλαμβάνουν μόνο κοπέλες ως σερβιτόρες, τα HOOTERS αντιμετώπισαν κατηγορίες από το 1991 από την κυβερνητική επιτροπή Ε.Ε.Ο.C. (Equal Employment Opportunities Commision) (Επιτροπή για ίσα δικαιώματα στην Επαγγελματική Απασχόληση) για ρατσισμό απέναντι στο ανδρικό προσωπικό.
Μετά από 4 χρόνια εξαντλητικής έρευνας, η επιτροπή κατέληξε στο οφθαλμοφανές, δηλαδή ότι τα HOOTERS πράγματι προσλάμβαναν μόνο κοπέλες σαν HOOTERS Girls. Στις 15 Νοεμβρίου 1995 τα HOOTERS οργάνωσαν πορεία διαμαρτυρίας στην Washington με 100 HOOTERS Girls. Η υπόθεση των HOOTERS πήρε μεγάλη έκταση στα media, τα οποία συνολικά τάχθηκαν στο πλευρό τους. Επιπρόσθετα 500.000 επιστολές διαμαρτυρίας πελατών των HOOTERS στάλθηκαν στο Αμερικανικό Κονγκρέσο. Σαν αποτέλεσμα της κίνησης αυτής 23 μέλη του Κονγκρέσου προέτρεψαν με κοινή επιστολή τους την Κυβερνητική Επιτροπή (Ε.Ε.Ο.C.) να κλείσει την υπόθεση. Πράγματι την 1η Μαϊου 1996 τα μέσα ενημέρωσης ανακοίνωσαν ότι η Επιτροπή δεν θα προχωρήσει πλέον την υπόθεση και δεν θα απαγγείλει κατηγορίες. Αυτή όμως η υπόθεση δεν ήταν η μόνη στην ιστορία των HOOTERS.

Μία ομάδα ανδρών από το Chicago και μία άλλη ομάδα ανδρών από το Maryland κατέθεσαν μηνύσεις έναντι των HOOTERS αμφισβητώντας το δικαίωμά τους να προσλαμβάνουν μόνο κοπέλες σαν σερβιτόρες. Στις 25 Νοεμβρίου 1997 ο ομοσπονδιακός Δικαστής Morton Denlow στο Chicago εξέδωσε απόφαση σύμφωνα με την οποία τα HOOTERS θα μπορούσαν να συνεχίσουν να προσλαμβάνουν μόνο κοπέλες σαν HOOTERS Girls, και το πλέον σημαντικό στοιχείο της απόφασης ήταν ότι το «Να είναι κοπέλες θηλυκές είναι λογικά απαραίτητο» κατά τη διάρκεια της εργασίας τους ως HOOTERS Girls. Με την εν λόγω απόφαση διασφαλίστηκε πλήρως και για πάντα η ακεραιότητα και η μοναδικότητα του Concept των HOOTERS. Το θηλυκό sex apeal είναι νόμιμο και πουλάει στο κοινό.

Εφημερίδες, περιοδικά, τηλεοπτικά talk shows και τηλεοπτικές σειρές δίνουν καθημερινά έμφαση σε σεξουαλικά θέματα με σκοπό να δώσουν ώθηση στις πωλήσεις και στη θεαματικότητά τους. Το marketing και η διαφημιστική καμπάνια των HOOTERS σαφέστατα δίνει έμφαση στις κοπέλες των HOOTERS και στο sex apeal τους ταυτόχρονα με την έμφαση στην καλή εξυπηρέτηση, το ευχάριστο casual περιβάλλον και το καλό φαγητό.__ Το επαγγελματικό slogan των HOOTERS είναι: «You can sell the sizzle, but you have to deliver the steak». Σε όλη τη διάρκεια της ιστορίας του, πάνω από 22 πλέον χρόνια, το concept των HOOTERS έχει υποστεί απειροελάχιστες αλλαγές. Το λογότυπο, η ενδυμασία των HOOTERS Girls, το menu, η μουσική, το περιβάλλον και η ατμόσφαιρα των καταστημάτων, είναι ίδια με το πρώτο κατάστημα. Αυτή η έλλειψη αλλαγών είναι καθ’όλα κατανοητή δεδομένης της επιτυχίας του concept των HOOTERS τόσο σε μικρές πόλεις της Αμερικής όσο και σε μεγάλα μητροπολιτικά κέντρα σε διεθνές επίπεδο.

Τα πολύχρωμα Χριστουγεννιάτικα φώτα σαν ένα αναπόσπαστο μέρος της εσωτερικής διαρρύθμισης των καταστημάτων HOOTERS προήλθε από το γεγονός ότι κανένας δεν έκανε τον κόπο να τα ξεκρεμάσει μετά τα πρώτα Χριστούγεννα (1983) του πρώτου καταστήματος στο Clearwater της Florida. Το 1985 τα HOOTERS ξεκίνησαν την έκδοση του δικού τους ημερολογίου (HOOTERS CALENDAR) το οποίο εκδίδεται ανελλιπώς έως και σήμερα. Στο ημερολόγια φυσικά εμφανίζονται πάντοτε HOOTERS Girls και είναι από τα πλέον αναγνωρισμένα σε Διεθνές επίπεδο. Από το 1995 τα HOOTERS διοργανώνουν ετησίως τους δικούς τους αγώνες ταχύτητας «HOOTERS STOCK-CAR PRO CUP SERIES» και την ίδια χρονιά (1995) διοργανώνουν ετησίως το δικό τους τουρνουά Golf «NGA HOOTERS PRO GOLF TOUR».

Από το 1989 εκδίδεται σε διμηνιαία βάση το περιοδικό HOOTERS MAGAZINE με νέα από τους αθλητικούς χώρους και φυσικά πολλές φωτογραφίες με HOOTERS Girls. Μέχρι πρότινος το περιοδικό κυκλοφορούσε μόνο στα καταστήματα HOOTERS. Από το Σεπτέμβριο του 2005 το περιοδικό σε μηνιαία πλέον βάση κυκλοφορεί και στα περίπτερα της Αμερικής. Από το 1997 και κάθε χρόνο τα HOOTERS διοργανώνουν τα ετήσια καλλιστεία τους συνήθως στο Las Vegas ή στη Florida στα οποία συμμετέχουν HOOTERS Girls από τα καταστήματα HOOTERS σε όλο τον κόσμο. Ο διαγωνισμός είναι με μαγιώ και το έπαθλο ξεπερνά τα 100.000 δολλάρια σε χρηματικά ποσά και δώρα. Το γεγονός αυτό λαμβάνει μεγάλη δημοσιότητα στα μέσα ενημέρωσης και αναμεταδίδεται από αρκετούς τοπικούς τηλεοπτικούς σταθμούς. Στα μέσα του 2003 τα HOOTERS εκτός από πόδια απέκτησαν και φτερά.

Ο ιδιοκτήτης των HOOTERS Bob Brooks αγόρασε μια μικρή αεροπορική εταιρία και τη μετονόμασε σε HOOTER Air. Ο ιδιόκτητος στόλος με τα αεροπλάνα της HOOTERS Αir είναι βαμμένος με τα πορτοκαλί χρώματα των HOOTERS καθώς και το λογότυπο με την κουκουβάγια. Η HOOTERS Αir εξυπηρετεί σήμερα 15 τοπικούς προορισμούς στην Αμερική μεταξύ των οποίων Atlanta, Baltimore, Denver, Newark, Fort Lauderdale, Las Vegas, Pittsburg, Colombus κ.λ.π. Φυσικά εκτός του πληρώματος και των φροντιστών στα αεροπλάνα υπάρχουν 2 τουλάχιστον HOOTERS Girls που φροντίζουν για το κάτι παραπάνω στην εξυπηρέτηση των επιβατών.

Παρ’ότι κάποιοι ισχυρίζονται ότι η HOOTERS Αir δεν κερδίζει χρήματα δεν πρέπει να αγνοηθεί το γεγονός ότι διά μέσου της Αεροπορικής εταιρίας τα HOOTERS απολαμβάνουν τεράστια διαφήμιση και brand awareness για τα καταστήματά τους, ανάλογα με τα αυτά που αποκόμισε ο Richard Branson μέσω της Virgin Air για τα καταστήματα της Virgin. Το 1992 ιδρύθηκε το HOO.C.E.F. (HOOTERS COMMUNITY EUDOWMENT FUND). Από τότε το ταμείο αυτό έχει συγκεντρώσει έως σήμερα πάνω από 8,5 εκατομμύρια δολλάρια για κοινωφελείς σκοπούς όπως Special Olympics, Cancer Research, Muscular Dystrophy, Juvenile Diabetes κ.λ.π. Επιπρόσθετα με κάθε άνοιγμα νέου καταστήματος HOOTERS, την ημέρα του VIP Party που προηγείται του ανοίγματος για το κοινό, ο εκάστοτε ιδιοκτήτης υποχρεούται να δωρίσει μέρος των εσόδων του σε τοπικά κοινωφελή ιδρύματα.

Σε τελικό κατασκευαστικό στάδιο βρίσκεται σήμερα το πρώτο HOOTERS Hotel & Casino στο Las Vegas. Σήμερα η αλυσίδα των HOOTERS διαθέτει 405 καταστήματα σε 46 πολιτείες της Αμερικής και 18 χώρες εκτός Αμερικής. Εξ’αυτών τα 125 είναι ιδιόκτητα καταστήματα και τα 280 franchised. Τα 370 από τα προαναφερθέντα καταστήματα βρίσκονται εντός Αμερικής και τα 35 εκτός Αμερικής. Τα HOOTERS σήμερα απασχολούν περίπου 25.000 περίπου εργαζόμενους εκ των οποίων 15.000 είναι HOOTERS Girls. Το 2004 οι πωλήσεις των καταστημάτων HOOTERS ανήλθαν στα 835 εκατομμύρια δολλάρια. 72% του προαναφερθέντος ποσού προέρχεται από φαγητό 23% από ποτά και 5% από πωλήσεις αναμνηστικών.

Τα HOOTERS χαρακτηρίζουν τον εαυτό τους σαν συνοικιακό Bar & Restaurant και όχι σαν τυπικό οικογενειακό Restaurant. 68% των πελατών τους είναι άνδρες από 25 έως 54 ετών. Παρ’ότι τα HOOTERS δεν απευθύνονται διαφημιστικά προς τις οικογένειες, 10% των πελατών τους είναι οικογένειες με παιδιά, γι’αυτό άλλωστε διαθέτουν παιδικό menu. Επιπρόσθετα το 10-15% του κοινού τους είναι γυναίκες. Τα πλάνα της HOOTERS OF AMERICA Inc ιδιοκτήτριας εταιρίας & Franchisor των HOOTERS αποσκοπούν στα 1.000 καταστήματα εντός Αμερικής και στα 200 καταστήματα εκτός Αμερικής. Επίσης στοχεύουν σύντομα να ιδρύσουν και λειτουργήσουν το δικό τους Συνδρομητικό Τηλεοπτικό Κανάλι HOOTERS Cable Channel.

Εκτός Αμερικής καταστήματα HOOTERS υπάρχουν στην Αργεντινή, στην Αρούμπα, στην Αυστρία, στη Βραζιλία, στον Καναδά, στη Χιλή, στην Κίνα, στην Κροατία, στην Αγγλία, στην Γουατεμάλα, στο Μεξικό, στη Σιγκαπούρη, στην Ελβετία, στην Ταϊβάν, στην Ταϊπέϊ, στη Βενεζουέλα, στη Γερμανία και πολύ σύντομα στην Ισπανία, στη Νέα Ζηλανδία και στην Ελλάδα. Οι ιδιοκτήτες της αλυσίδας δεν σκοπεύουν μελλοντικά να αλλάξουν τίποτε από το concept των HOOTERS και αισθάνονται ότι αν θα το κάνουν θα προσφέρουν τρομακτικά αρνητική υπηρεσία στους πελάτες τους, στους Franchisees τους και στους (στις) εργαζόμενους. Σύμφωνα με τον ιδιοκτήτη των HOOTERS Bob Brooks «Good Food, Cold Beer and Preety Girls never go out of style». HOOTERS - MALL Athens

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Google Ads | Το κάθε κλίκ μετράει