Η γέννηση μιας επανάστασης
Αν και οι προσπάθειες ξεκίνησαν μετά τον Β' Παγκόσμιο Πόλεμο, η επίσημη «ληξιαρχική πράξη» γέννησης της κινητής τηλεφωνίας γράφτηκε στις 3 Απριλίου 1973 στη Νέα Υόρκη. Ο δρ. Μάρτιν Κούπερ της Motorola πραγματοποίησε την πρώτη κλήση από ένα κινητό τηλέφωνο, το Motorola DynaTAC, μια συσκευή βάρους 900 γραμμαρίων.
«Γεια σου Τζο, σου μιλάω από ένα αληθινό κινητό τηλέφωνο» – Μάρτιν Κούπερ προς τον ανταγωνιστή του, Τζόελ Ένγκελ.
Η εξέλιξη των γενεών
Η τεχνολογία προχώρησε με ιλιγγιώδη ταχύτητα, μετατρέποντας τα ογκώδη τηλέφωνα των αυτοκινήτων σε έξυπνες συσκευές τσέπης:
- 1G (Πρώτη Γενιά): Η εποχή του DynaTAC 8000X. Ογκώδεις συσκευές, αποκλειστικά για φωνητικές κλήσεις.
- 2G (Δεύτερη Γενιά): Η ψηφιοποίηση (GSM) στη δεκαετία του '90. Τα κινητά μπαίνουν στην τσέπη, έρχονται τα SMS και οι πρώτες κάμερες.
- 3G (Τρίτη Γενιά): Στις αρχές του 21ου αιώνα, η εποχή των πολυμέσων και του γρήγορου mobile internet.
Η Ελλάδα και η «έκρηξη» της κινητής
Στην Ελλάδα, η κινητή τηλεφωνία ξεκίνησε το 1993 μέσα από έντονες συζητήσεις για την αδειοδότηση των ιδιωτικών εταιρειών:
- 1993: Panafon (Vodafone) και Telestet (WIND) εισέρχονται στην αγορά.
- 1998: Είσοδος της Cosmote, συμφερόντων ΟΤΕ.
- 2002: Είσοδος της Q-Telecom.
Οι αρχικές προβλέψεις των «ειδικών» για 200.000 συνδρομητές σε μια δεκαετία διαψεύστηκαν παταγωδώς. Μέχρι τον Δεκέμβριο του 2006, η Ελλάδα μετρούσε 13.551.000 συσκευές, καλύπτοντας το 120,5% του πληθυσμού, κατατάσσοντας τη χώρα στις κορυφαίες θέσεις παγκοσμίως σε διείσδυση κινητής τηλεφωνίας.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου