Ο μαγικός κόσμος του διαδικτύου

Δευτέρα 4 Οκτωβρίου 2010

'Αγιο Φώς: Αλήθεια η Ψέμα

Δευτέρα, Οκτωβρίου 04, 2010 0 σχόλια


Ο Σκευοφύλακας μεταφέρει σε αργυρούν κάλυμμα αναμμένη κανδήλα στον "Πανάγιο Τάφο" όπου και ανάβει αργότερα ο Πατριάρχης τους πυρσούς του εξαπατώντας το ορθόδοξο χριστεπώνυμο πλήρωμα που πιστεύει, ότι, ουρανοκατέβατα λαμβάνει ο Πατριάρχης το εν λόγω φως. «Τα περί του λεγομένου θαύματος του αγίου φωτός, δεν είναι δυνατόν να κοινοποιηθούν, λόγω σκανδάλου. Ευχαρίστως όμως, εφ’ όσον μ’ ερωτάτε, θα σας είπω εν περιλήψει πως γίνετε η τελετή και πώς λαμβάνετε το «άγιον» φως».

«Την Μεγάλην Παρασκευήν και μετά την περιφοράν του επιταφίου πέριξ του Παναγίου Τάφου, ο Πατριάρχης τοποθετεί τον Επιτάφιον επί του Τάφου. Κατόπιν τούτου σβήνουν όλα τα κανδήλια τα εντός και εκτός του Τάφου. Την επομένην, Μέγα Σάββατον, ο Σκευοφύλαξ μεταφέρει κεκαλυμμένην με αργυρούν κάλυμμα, μία ειδικήν κανδήλα αναμμένην, την οποίαν τοποθετεί εντός του Παναγίου Τάφου. Εν συνεχεία ο διοικητής των Ιεροσολύμων σφραγίζει τον Τάφον.

Ενώ λοιπόν, πάντα τα φώτα και τα κανδήλια έχουν σβυσθή, η ειδική κανδήλα εντός του Τάφου παραμένει αναμμένη. Την 10ην ώραν και μετά την σχετικήν λιτανείαν πέριξ του Αγίου Τάφου, κατά την οποίαν ψάλουν το λυχνικόν «φως ιλαρόν», ανοίγονται αι πύλαι του Ναού του Παναγίου Τάφου και εισέρχεται ο λαός. Συγχρόνως ανοίγει και η πύλη του Κουβουκλίου εις την οποίαν ευρίσκεται ο Τάφος και εισέρχεται ο Πατριάρχης, αφού προηγουμένως τυπικώς αφαιρεί τα αρχιερατικά του άμφια και μένει μόνον με το στιχάριον.

Μετά από μίαν σχετικήν τυπικήν προσευχήν, λαμβάνει το «άγιον» φως, όχι βεβαίως θαυματουργικώς, δια να είμαι ειλικρινής, αλλά ανάπτει τον πυρσόν του από την αναμμένην ειδικήν κανδήλα την οποίαν είχε μεταφέρει προηγουμένως ο Σκευοφύλαξ. Αυτή με λίγα λόγια ειναι είναι η διαδικασία περί του «αγίου» φωτός».

Υπάρχει όμως και δεύτερος τρόπος για να πάρουν το πλαστό αυτό φως. Επαλείφουν την πλάκα του Τάφου με Φώσφορο, από την προηγούμενη μέρα, και ο Πατριάρχης τρίβει την πλάκα με βαμβάκι και αναδύετε φως. Αυτό το παπαδοκατασκεύασμα (!), δηλαδή την τελετή του «αγίου» φωτός, είχαν την απαίτηση να το κάνουν και «ΜΥΣΤΗΡΙΟ», και να αναγραφόταν σαν «ΤΕΛΕΤΗ ΤΟΥ ΜΥΣΤΗΡΙΟΥ ΤΟΥ ΑΓΙΟΥ ΦΩΤΟΣ». Ευτυχώς όμως, ο Αριστόβουλος, τότε Μητροπολίτης Κυριακουπόλεως, αντέδρασε λέγοντας: «Όχι, αυτό δεν είναι δυνατόν να γίνει, διότι δεν είναι μυστήριον, είναι δικό μας κατασκεύασμα. Ο κόσμος πλέον μας έχει αντιληφθεί».

ΚΑΘΟΛΙΚΟΙ ΑΡΧΙΕΡΕΙΣ ΚΑΙ ΡΑΒΒΙΝΟΙ ΓΝΩΡΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΣΥΓΚΑΛΥΠΤΟΥΝ ΤΗΝ ΑΠΑΤΗ ΕΠΕΙΔΗ ΘΕΛΟΥΝ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΕΘΝΟΣ ΥΠΟΔΟΥΛΩΜΕΝΟ ΣΤΗΝ ΘΡΗΣΚΕΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ....

Read more... 👆

Κυριακή 3 Οκτωβρίου 2010

Ιωάννης Καποδίστριας 1776 – 1831

Κυριακή, Οκτωβρίου 03, 2010 0 σχόλια
Αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα.

« ...Ελπίζω ότι όσοι εξ΄ υμών συμμετάσχουν
εις την Κυβέρνησιν
θέλουν γνωρίσει μεθ΄ εμού ότι
εις τας παρούσας περιπτώσεις, όσοι ευρίσκονται
εις δημόσια υπουργήματα δεν είναι δυνατόν
να λαμβάνουν μισθούς αναλόγως με τον βαθμό
του υψηλού υπουργήματός των
και με τας εκδουλεύσεις των, αλλ΄ ότι
οι μισθοί ούτοι πρέπει να αναλογούν
ακριβώς με τα χρηματικά μέσα,
τα οποία έχει η Κυβέρνησις εις την εξουσίαν της ...»
« ...εφ΄ όσον τα ιδιαίτερα εισοδήματά μου αρκούν διά να ζήσω,
αρνούμαι να εγγίσω μέχρι και του οβολού τα δημόσια χρήματα,
ενώ ευρισκόμεθα εις το μέσον ερειπίων και ανθρώπων βυθισμένων εις εσχάτην πενίαν».

Έλληνας πολιτικός και διπλωμάτης. Διετέλεσε Υπουργός Εξωτερικών της Ρωσίας και πρώτος Κυβερνήτης του ανεξάρτητου Ελληνικού Κράτους, το οποίο ίδρυσε εκ θεμελίων και με την προσωπική του περιουσία.

Γεννήθηκε στην Κέρκυρα στις 11 Φεβρουαρίου 1776 την περίοδο της Ενετοκρατίας. Ο πατέρας του Αντώνιος - Μαρία καταγόταν από οικογένεια ευγενών, καθώς ένας από τους πρόγονούς του είχε λάβει τον τίτλο του Κόμη από τον Δούκα της Σαβοΐας Κάρολο Εμμανουήλ τον Β'. Ο τίτλος εισήχθη στη «Χρυσή Βίβλο» (Libro d' Oro) των ευγενών της Κέρκυρας το 1679 και έλκει την καταγωγή του από το ακρωτήριο Ίστρια της Αδριατικής, το σημερινό Κόπερ της Σλοβενίας. Η οικογένεια της μητέρας του Διαμαντίνας (Αδαμαντίας) Γονέμη, ήταν επίσης εγγεγραμμένη στη «Χρυσή Βίβλο» από το 1606.

Ο νεαρός Ιωάννης σπούδασε ιατρική, φιλοσοφία και νομικά στο Πανεπιστήμιο της Παταβίας (Πάντοβα) της Ιταλίας. Το 1797 εγκαταστάθηκε στη γενέτειρά του Κέρκυρα και άσκησε το επάγγελμα του ιατρού - χειρούργου. Δύο χρόνια αργότερα, όταν η Ρωσία και η Τουρκία κατέλαβαν για λίγο τα Επτάνησα, του ανατέθηκε η διοίκηση του στρατιωτικού νοσοκομείου.

Το 1801 τα Επτάνησα αυτονομούνται και ο Ιωάννης Καποδίστριας γίνεται ένας από τους δύο διοικητές της Ιονίου Πολιτείας, σε ηλικία 25 ετών. Χάρη στην πολιτική του οξυδέρκεια και πειθώ απέτρεψε την εξέγερση της Κεφαλονιάς, που θα είχε απρόβλεπτες στη συνοχή του νεότευκτης πολιτείας. Έδειξε ευαισθησία και προσοχή στις ανησυχίες των Επτανησίων και πήρε πρωτοβουλίες για τη αναθεώρηση επί το δημοκρατικότερο του επτανησιακού συντάγματος, που είχαν επιβάλει Ρώσοι και Τούρκοι υπό τον τίτλο «Βυζαντινό Σύνταγμα».

Αποτέλεσμα των προσπαθειών του Καποδίστρια ήταν η ψήφιση ενός πιο φιλελεύθερου και δημοκρατικού συντάγματος το 1803. Οι μεγάλες δυνάμεις θορυβήθηκαν κι έστειλαν τον Γεώργιο Μοτσενίγο, προκειμένου να τον επιπλήξει. Όταν, όμως, ο εκπρόσωπός τους συναντήθηκε μαζί του, εντυπωσιάστηκε από την πολιτική και ηθική συγκρότηση του ανδρός. Ο Καποδίστριας διορίστηκε ομόφωνα από τη Γερουσία της Ιονίου Πολιτείας, Γραμματέας της Επικρατείας. Κατά τη διάρκεια της θητείας του αναδιοργάνωσε τη δημόσια διοίκηση, δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στην εκπαίδευση.

Τον Μάρτιο του 1807 εστάλη στη Λευκάδα, την οποία απειλούσε με κατάληψη ο Αλή Πασάς. Αναδιοργάνωσε την άμυνα του νησιού, αποτρέποντας την απειλή. Εκεί γνωρίστηκε με τους οπλαρχηγούς Κολοκοτρώνη, Νικηταρά, Ανδρούτσο και Μπότσαρη, που αργότερα θα πρωτοστατήσουν στην Επανάσταση του '21.

Τον Ιανουάριο 1809 ο Καποδίστριας εισήλθε στη διπλωματική υπηρεσία της Ρωσίας, κατόπιν προσκλήσεως του Τσάρου Αλέξανδρου Α'. Το 1813, διορίστηκε εκπρόσωπος της Ρωσίας στην Ελβετία, στην πρώτη του μεγάλη αποστολή, με σκοπό να συνεισφέρει στην απαλλαγή της από την επιρροή του Ναπολέοντα. Έπαιξε σημαντικό ρόλο στην ενότητα, ανεξαρτησία και την ουδετερότητα της Ελβετίας και συνεισέφερε τα μέγιστα στο ελβετικό σύνταγμα, που προέβλεπε 19 αυτόνομα κρατίδια (καντόνια) ως συστατικά μέλη της ελβετικής ομοσπονδίας.

Συμμετείχε στο Συνέδριο της Βιέννης, που έθεσε της βάσεις της «Ιεράς Συμμαχίας», ως μέλος της ρωσικής αντιπροσωπίας, αποτελώντας το φιλελεύθερο αντίβαρο στην αντιδραστική πολιτική του αυστριακού πρίγκιπα Μέτερνιχ. Πέτυχε την εξουδετέρωση της αυστριακής επιρροής, την ακεραιότητα της Γαλλίας υπό Βουρβόνο μονάρχη, μετά την πτώση του Ναπολέοντα, καθώς και τη διεθνή ουδετερότητα της Ελβετίας, υπό την εγγύηση των Μεγάλων Δυνάμεων.

Μετά τις μεγάλες του διπλωματικές επιτυχίες, ο Τσάρος τον έχρισε Υπουργό Εξωτερικών της Ρωσικής Αυτοκρατορίας από το 1816 έως το 1822. Ο Καποδίστριας, όμως, δεν ξέχασε τη γενέτειρά του και τα Επτάνησα, που είχαν περάσει κάτω από τον ασφυκτικό έλεγχο της Μεγάλης Βρετανίας. Το 1819 μετέβη στο Λονδίνο και προσπάθησε ματαίως να πείσει τη βρετανική κυβέρνηση να μετριάσει το αυταρχικό καθεστώς που είχε επιβάλει στα Ιόνια Νησιά.

Με την έναρξη της Ελληνικής Επανάστασης, υποχρεώθηκε να εγκαταλείψει το αξίωμά του, καθώς είχε διαφωνήσει ανοιχτά με τον τσάρο Αλέξανδρο, που καταδίκαζε κάθε επαναστατική κίνηση στην Ευρώπη, πιστός στις αποφάσεις της Ιεράς Συμμαχίας. Το 1822 εγκαταστάθηκε στη Γενεύη της Ελβετίας, όπου έχαιρε υπόληψης για την προσφορά του στη δημιουργία της Ελβετικής Ομοσπονδίας, λαμβάνοντας τον τίτλο του επίτιμου πολίτη. Παρέμεινε εκεί έως το 1827, βοηθώντας ποικιλοτρόπως το επαναστατημένο έθνος.

Στις 30 Μαρτίου 1827 η Εθνοσυνέλευση της Τροιζήνας τον εξέλεξε Κυβερνήτη του νεοσύστατου Ελληνικού Κράτους, σε μία περίοδο που η Επανάσταση καρκινοβατούσε. Έπειτα από επίπονες διαβουλεύσεις στις ευρωπαϊκές πρωτεύουσες για την εξασφάλιση της απαραίτητης υποστήριξης για το ελληνικό κράτος, έφτασε στο Ναύπλιο στις 7 Ιανουαρίου 1828, γενόμενος δεκτός με ζητωκραυγές και ενθουσιώδεις εκδηλώσεις από τον λαό. Δύο ημέρες αργότερα μετέβη στην Αίγινα, η οποία είχε κριθεί καταλληλοτέρα από το Ναύπλιο ως προσωρινή έδρα της Κυβέρνησης.

Η πρώτη επαφή του με την ηπειρωτική Ελλάδα υπήρξε αποκαρδιωτική, λόγω της κατάστασης που επικρατούσε στο πολιτικό σκηνικό. Οι αντιπαλότητες που είχαν προκύψει μεταξύ των φατριών κατά τη διάρκεια της επανάστασης δεν είχαν κοπάσει, ενώ η χώρα είχε καταστραφεί και η οικονομία της τελούσε υπό πτώχευση.

Ο Καποδίστριας εκλήθη να κυβερνήσει με βάση το Δημοκρατικό Σύνταγμα της Τροιζήνας, αλλά ως οπαδός της πεφωτισμένης δεσποτείας πίστευε ότι τα Συντάγματα και τα Κοινοβουλευτικά Σώματα ήσαν πρόωρα για το ασύστατο ακόμα κράτος. Πρέσβευε εις την αρχή του ενός ανδρός, έστω και υπό προθεσμία. Στις 18 Ιανουαρίου 1828 πέτυχε ψήφισμα της Βουλής περί αναστολής του Συντάγματος. Έτσι, κατέστη η μοναδική πηγή εξουσίας, συνεπικουρούμενος από το Πανελλήνιον, ένα συμβουλευτικό σώμα αποτελούμενο από 27 μέλη. Στη σύγκληση μιας νέας Εθνοσυνέλευσης στο άμεσο μέλλον παραπεμπόταν η ψήφιση του νέου Συντάγματος. Ο Καποδίστριας εγκαινίασε την περίοδο της απολυταρχίας, η οποία διατηρήθηκε μέχρι το Σύνταγμα του 1843.

Ο νέος Κυβερνήτης έθεσε ως στόχο να βάλει τέλος στις εμφύλιες διαμάχες και επιδόθηκε αμέσως στο έργο της δημιουργίας Κράτους εκ του μηδενός, επιδεικνύοντας αξιοζήλευτη δραστηριότητα. Ίδρυσε την Εθνική Χρηματιστική Τράπεζα με τη βοήθεια του φίλου του ελβετού τραπεζίτη Εϋνάρδου, η οποία δεν ευδοκίμησε για πολύ. Ρύθμισε το νομισματικό σύστημα, καθότι ακόμη κυκλοφορούσαν τουρκικά και ξένα νομίσματα εντός της επικράτειας. Στις 28 Ιουλίου 1828 καθιέρωσε ως εθνική νομισματική μονάδα τον Φοίνικα και ίδρυσε Εθνικό Νομισματοκοπείο. Στις 24 Σεπτεμβρίου του ίδιου χρόνου οργάνωσε και την πρώτη ταχυδρομική υπηρεσία.

Ερχόμενος στο Ναύπλιο, ο Καποδίστριας βρήκε την Ελλάδα χωρίς δικαστική οργάνωση. Γνωρίζοντας ότι η απονομή της δικαιοσύνης αποτελεί θεμέλιο για τη δημιουργία μιας ευνομούμενης πολιτείας, ενδιαφέρθηκε προσωπικά για τη δημιουργία δικαστηρίων και τη στελέχωσή τους με το κατάλληλο προσωπικό. Οργάνωσε, ακόμη, τη διοίκηση του κράτους και ίδρυσε Στατιστική Υπηρεσία, η οποία διενήργησε την πρώτη απογραφή.

Αναδιοργάνωσε τις ένοπλες δυνάμεις υπό ενιαία διοίκηση, πετυχαίνοντας αφενός να καταπολεμήσει το κατεστημένο των οπλαρχηγών και αφετέρου να παρεμποδίσει την Οθωμανική προέλαση, όπως έδειξε η Μάχη της Πέτρας, όπου ο ελληνικός στρατός εμφανίσθηκε πειθαρχημένος και συγκροτημένος στην τελευταία μάχη του Αγώνα. Ο Καποδίστριας αντιμετώπισε επιτυχώς την πειρατεία, αναθέτοντας στον ναύαρχο Μιαούλη την καταστολή της. Εφάρμοσε την πρακτική της απομόνωσης (καραντίνας) των κοινοτήτων που πλήττονταν από τις επιδημίες του τύφου, της ελονοσίας και άλλων μολυσματικών ασθενειών. Προσπάθησε να ανοικοδομήσει το κατεστραμμένο εκπαιδευτικό σύστημα της Ελλάδας, ιδρύοντας πολλά αλληλοδιδακτικά σχολεία, καθώς και το Ορφανοτροφείο της Αίγινας.

Ο Καποδίστριας ενδιαφέρθηκε αποφασιστικά για τη γεωργία, που αποτελούσε τον ακρογωνιαίο λίθο της ελληνικής οικονομίας. Εισήγαγε πρώτος την καλλιέργεια της πατάτας, με ένα τρόπο που έδειχνε τη βαθειά του γνώση για τον ψυχισμό του Έλληνα εκείνης της εποχής. Διέταξε, λοιπόν, να αποθέσουν ένα φορτίο με πατάτες στο λιμάνι του Ναυπλίου και προέτρεψε τον καθένα να πάρει όσες θέλει. Συνάντησε, όμως, την παγερή αδιαφορία των πρωτευουσιάνων. Στη συνέχεια τοποθέτησε φρουρούς στο φορτίο και αμέσως σχεδόν στο Ναύπλιο κυκλοφόρησαν ψίθυροι ότι για να φυλάσσεται το φορτίο κάτι το πολύτιμο θα περιέχει. Οι άνθρωποι μαζεύτηκαν στο λιμάνι και λοξοκοίταζαν τις πατάτες. Άρχισαν σιγά-σιγά να τις κλέβουν κάτω από τη μύτη των φρουρών και στο τέλος έκαναν όλες φτερά. Δεν γνώριζαν, όμως, ότι ο Καποδίστριας είχε διατάξει τους φρουρούς να κάνουν τα στραβά μάτια. Με αυτή την ευφυή κίνηση, η πατάτα έγινε τότε μέρος της καθημερινής διατροφής του Έλληνα.

Οι πολιτικές κινήσεις του Καποδίστρια προκάλεσαν τη δυσαρέσκεια, τόσο των οπαδών του συνταγματικού πολιτεύματος, όσο και των προκρίτων και των ναυτικών. Η αίγλη που τον περιέβαλε άρχισε να διαλύεται. Η αδυναμία ικανοποιήσεως όλων των αιτημάτων, σε συνδυασμό με την καθυστέρηση διεξαγωγής των εκλογών, έδωσαν την αφορμή για το σχηματισμό ισχυρής αντιπολίτευσης κατά του Κυβερνήτη. Ο Καποδίστριας κατηγορήθηκε ακόμη ότι αγνόησε τη μακρά κοινοτική παράδοση της χώρας και θέλησε να μεταφυτεύσει από την αλλοδαπή θεσμούς, μη προσιδιάζοντες στην τότε πραγματικότητα.

Η πρώτη δυναμική αντιπολιτευτική ενέργεια ήλθε με τα στασιαστικά κινήματα της Ύδρας το 1829, που επιδίωκαν την ανατροπή του Καποδίστρια. Ζήτησαν από τον Μιαούλη να καταλάβει τον ναύσταθμο του Πόρου, πριν προλάβει ο διοικητής του Κανάρης να έλθει εναντίον της Ύδρας. Ο Καποδίστριας παρακάλεσε τον ναύαρχο Ρίκορντ να επιτεθεί κατά των στασιαστών. Πράγματι, ο ρώσος ναύαρχος απέκλεισε το ναύσταθμο και προ του κινδύνου να συλληφθεί ο Μιαούλης ανατίναξε τη φρεγάτα «Ελλάς» και την κορβέτα «Ύδρα» (τα δύο πιο αξιόπλοα πλοία του ελληνικού στόλου) και διέφυγε στην Ύδρα. Η αντίδραση κατά του Κυβερνήτη διογκωνόταν. Οι Μανιάτες αρνούνταν να πληρώσουν τους φόρους προς την κεντρική εξουσία και στασίασαν με τη σειρά τους.

Μοιραία στάθηκε η αντιπαλότητα του Καποδίστρια με τους Μαυρομιχάληδες, την ισχυρότερη οικογένεια της Μάνης. Ο Καποδίστριας συν το χρόνω γινόταν όλο και πιο ευερέθιστος και δύσπιστος έναντι όλων. Δεν είχε την απαραίτητη αυτοσυγκράτηση και ψυχραιμία, με συνέπεια την αδικαιολόγητη όξυνση των προσωπικών παθών. Σε αυτή την κατάσταση θα πρέπει να αποδοθεί και ο σκληρός τρόπος συμπεριφοράς του κατά του γηραιού Πετρόμπεη Μαυρομιχάλη. Ο Καποδίστριας διέταξε τη σύλληψή του και τον εγκλεισμό του στη φυλακή. Τον αδελφό του Κωνσταντίνο και τον υιό του Γεώργιο τους κρατούσε στο Ναύπλιο, όπου είχε μεταφερθεί η πρωτεύουσα του νεοελληνικού κράτους. Το γεγονός αυτό εξέθρεψε το μίσος και την ανάγκη εκδίκηση από την πλευρά των Μαυρομιχαλαίων.

Στις 5:35 το πρωί της 27ης Σεπτεμβρίου 1831 ο Ιωάννης Καποδίστριας δέχθηκε δολοφονική επίθεση από τον Κωνσταντίνο και τον Γεώργιο Μαυρομιχάλη έξω από την εκκλησία του Αγίου Σπυρίδωνα, όπου μετέβαινε για να εκκλησιασθεί και έπεσε νεκρός. Ο μόνος που τον συνόδευε ήταν ο μονόχειρας σωματοφύλακάς του, ονόματι Κοκκώνης.

Ο Κωνσταντίνος Μαυρομιχάλης εφονεύθη επί τόπου από τους προστρέξαντες, οι οποίοι κυριολεκτικώς τον λυντσάρισαν. Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης ζήτησε προστασία στη Γαλλική Πρεσβεία. Κατόπιν επιμόνου απαιτήσεως του συγκεντρωμένου πλήθους, που απείλησε ότι θα κάψει την πρεσβεία, ο αντιπρεσβευτής βαρόνος Ρουάν τον παρέδωσε στις αρχές. Ο Γεώργιος Μαυρομιχάλης καταδικάσθηκε σε θάνατο από στρατοδικείο και εθανατώθη δια τυφεκισμού το πρωί της 10ης Οκτωβρίου 1831.

Στη θέση του δολοφονημένου Ιωάννη Καποδίστρια διορίστηκε για μικρό διάστημα ο αδερφός του Αυγουστίνος. Η χώρα είχε βυθιστεί στο χάος και την αναρχία και οι Προστάτιδες Δυνάμεις βρήκαν την ευκαιρία να εγκαθιδρύσουν βασιλεία, φοβούμενες την επικράτηση ενός φιλελεύθερου κινήματος.

Η ελληνική πολιτεία τίμησε τον Κυβερνήτη, δίνοντας το όνομά του σε δημόσιους χώρους και ιδρύματα, όπως στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, ο επίσημος τίτλος του οποίου είναι Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών. Ακόμη, ο Ιωάννης Καποδίστριας απεικονίζεται στο κέρμα των 20 λεπτών της ελληνικής έκδοσης του ευρώ, ενώ το σχέδιο διοικητικής αναδιοργάνωσης της χώρας που εισηγήθηκε η κυβέρνηση Σημίτη έλαβε το όνομά του («Πρόγραμμα Ι. Καποδίστριας»).
Read more... 👆

Σάββατο 2 Οκτωβρίου 2010

Τα μυστηριώδη αγάλματα

Σάββατο, Οκτωβρίου 02, 2010 0 σχόλια







Τα μυστηριώδη αυτά αγάλματα κατασκευάστηκαν από τον William Rickett, βρίσκονται βαθειά μέσα στο τροπικό δάσος της Αυστραλίας.

Πηγή έμπνευσης για τον William Rickett αποτέλεσε το διάστημα που πέρασε με τους ιθαγενείς της Αυστραλίας το 1949-1960.

Δημιούργησε 92 μοναδικά πύλινα αγάλματα τα οποία είναι πλήρως εναρμονισμένα με το φυσικό περιβάλλον. Η περιοχή του δάσους όπου έζησε και πέθανε, ονομάστηκε καταφύγιο William Rickett προς τιμήν του!
Read more... 👆

Ο Πατραϊκός κόλπος

Σάββατο, Οκτωβρίου 02, 2010 0 σχόλια
Ο Πατραϊκός κόλπος (ιταλικά: Golfo di Patrasso, αγγλικά: Gulf of Patras) είναι ένα τμήμα του Ιονίου Πελάγους μεταξύ Στερεάς Ελλάδας και Πελοποννήσου μπροστά από την πόλη της Πάτρας. Ανατολικά, περικλείεται από το στενό Ρίου-Αντιρρίου και την ομώνυμη σύγχρονη γέφυρα. Στα δυτικά, ορίζεται από την νοητή γραμμή από το νησάκι Οξειά ως το ακρωτήριο Άραξος.

Έχει μήκος 40-50 χλμ, πλάτος 10-20 χλμ, και καλύπτει μια επιφάνεια 350-400 km². Ο λιμένας της Πάτρας βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα και είναι ο μόνος σημαντικός λιμένας στον κόλπο. Εξυπηρετεί τα πορθμεία προς την Αγκώνα και το Πρίντεζι στην Ιταλία καθώς και την Κεφαλλονιά.

Το Μεσολόγγι όπου και η περίφημη λιμνοθάλασσα, έχει επίσης ένα λιμένα. Οι ποταμοί Αχελώος και Εύηνος που εκβάλλουν στη βορειοανατολική πλευρά του κόλπου, αποτελούν και τους σημαντικότερους τροφοδότες του με γλυκό νερό. Οι ποταμοί Πείρος και Γλαύκος παρέχουν σημαντικά μικρότερες ποσότητες. Υπάρχουν παραλίες στο νότο, την ανατολή και τον βορρά. Οι λιμένες Ρίου και Αντιρρίου βρίσκονται στα ανατολικά. Ο κόλπος είναι πλούσιος σε ψάρια.
Τρεις ναυμαχίες αποκαλούμενες "ναυμαχία του Λεπάντο" ή "ναυμαχία της Ναυπάκτου" δόθηκαν σε αυτόν τον κόλπο: αυτή του 1499, αυτή του 1500 και αυτή του 1571, αν και το ίδιο το Λεπάντο (Ναύπακτος) βρίσκεται στον Κορινθιακό κόλπο. Το σκάφος Vivi προσέκρουσε σε νάρκη και βυθίστηκε 30 μ κάτω από τη στάθμη θάλασσας στις 11 Σεπτεμβρίου, του 1940.
Read more... 👆

Τετράδραχμο της Αίτνας

Σάββατο, Οκτωβρίου 02, 2010 0 σχόλια

Οι Βέλγοι φέρνουν για πρώτη φορά στην Αθήνα αρχαία ελληνικά νομίσματα από τη συλλογή της Βασιλικής Βιβλιοθήκης του Βελγίου, με αφορμή την ανάληψη της προεδρίας της Ευρωπαϊκής Ενωσης από τη χώρα τους κατά το δεύτερο εξάμηνο του 2010.

Ανάμεσα στα νομίσματα της συλλογής, που θα εκτεθούν στο Νομισματικό Μουσείο (29 Σεπτεμβρίου 2010 - 15 Ιανουαρίου 2011), είναι το τετράδραχμο της Αίτνας, που αποτελεί έργο ιδιαίτερης αισθητικής, αν και ανώνυμου χαράκτη. Φέρει παράσταση Σιληνού στη μία όψη και Δία που κρατά φτερωτό κεραυνό στην άλλη. Οι δύο όψεις του νομίσματος συνδιαλέγονται μέσω συμβόλων που απηχούν τους μύθους της Σικελίας και υποδηλώνουν τη φύση της περιοχής. Παραχωρήθηκε στο βελγικό κράτος από τη μητέρα του πρόωρα χαμένου συλλέκτη Lucien de Hirsch και είναι μοναδικό.

Την περιοδική έκθεση με τίτλο «Ο,τι λάμπει... η βελγική συνεισφορά στην ελληνική νομισματική», οργανώνουν από κοινού η βελγική πρεσβεία στην Αθήνα, η Βασιλική Βιβλιοθήκη του Βελγίου, η Βελγική Σχολή Αθηνών και το Νομισματικό Μουσείο Αθηνών. Στην έκθεση αυτή θα προβληθεί η αρχαιολογική δραστηριότητα της Βελγικής Σχολής Αθηνών, που ερευνά ανασκαφικά το Θορικό Αττικής. Θα παρουσιαστεί ο νομισματικός θησαυρός που βρέθηκε εκεί το 1969 και φυλάσσεται στο Νομισματικό Μουσείο Αθηνών. Περιλαμβάνει κυρίως αργυρά αθηναϊκά τετράδραχμα και χρυσούς στατήρες.

Πρόκειται να συνεκτεθεί με έναν άλλο θησαυρό από την Tell el-Maskhuta της Αιγύπτου (Βασιλική Βιβλιοθήκη του Βελγίου), που αποτελείται από «απομιμήσεις» αθηναϊκών τετραδράχμων. Η προέλευση του θησαυρού της Tell el-Maskhuta και το πλήθος των νομισμάτων που περιείχε, μαρτυρούν την έκταση της διάδοσης των αθηναϊκών νομισμάτων στην ανατολική Μεσόγειο.
Read more... 👆

Παρασκευή 1 Οκτωβρίου 2010

Σοβαρά τώρα...Γιατί να μην ιδρύσω κι εγώ ένα κόμμα;

Παρασκευή, Οκτωβρίου 01, 2010 0 σχόλια
Η ελληνική γλώσσα έχει ορισμένα πολύ ωραία, μεγαλοπρεπή ρήματα, όπως επαγγέλλομαι, συνδικαλίζομαι και πολιτεύομαι. Λέω, λοιπόν, κι εγώ να πολιτευθώ. Έτσι λέω. Να ιδρύσω ένα κόμμα, να μοιράσω σ’όλους τους φίλους μου τίτλους και αξιώματα και να μαζευόμαστε όλοι μαζί σε κάποια σοφίτα (γιατί κάποιο πρωτόγονο ένστικτο μου λέει πως συναντήσεις τέτοιου είδους πρέπει οπωσδήποτε να διεξάγονται σε σοφίτα) και να ονειρευόμαστε πολιτικές, στρατηγικές και καταστατικά.

Να κατεβώ και στις εκλογές και να κάνω προεκλογική εκστρατεία αξιοποιώντας νέα ψηφιακά μέσα (γιατί είμαι μοντέρνα κι έχω και οικολογική συνείδηση) και να τη στήσω και στις εισόδους των σταθμών μετρό και ηλεκτρικού και να μοιράζω στους συμπολίτες μου άθλιες μεν αλλά τυπωμένες σε ανακυκλωμένο χαρτί φυλλάδες με σοβαρά πολιτικά μηνύματα.

Να προκηρύσσω διάφορα ουτοπικά όπως ελευθερία, δημοκρατία, ισότητα και μία λειτουργική, πολυπολιτισμική κοινωνία στην οποία να μπορούμε, επιτέλους, να ζούμε αντί να επιβιώνουμε, να επιχειρούμε χωρίς να θυσιαζόμαστε στο βωμό του ΤΕΒΕ ή του ΟΑΕΕ (ή οποιουδήποτε άλλου σχιζοφρενικού alter ego έχει διαλέξει να παραστήσει σήμερα το συγκεκριμένο ταμείο), και να νιώθουμε γενικά ένα Χ βαθμό ικανοποίησης ώστε να μη μπαίνουμε στον πειρασμό, κάθε τρεις και λίγο, να πάμε στο αεροδρόμιο και να πάρουμε την πρώτη διαθέσιμη πτήση για οπουδήποτε αλλού.Και να βγαίνω στις πλατείες και τα καφενεία (γιατί είμαι άνθρωπος του λαού) φορώντας το τζην και τα All Star μου και να βγάζω διεγερτικούς λόγους και να απευθύνω χαιρετισμούς και να με αποθεώνουν πλήθη από συγγενείς και φίλους και 5-6 ξέμπαρκους που δεν έχουν τίποτα καλύτερο να κάνουν, πλήθη που θα υψώνουν πλακάτ και σημαίες και θα φοράνε κονκάρδες, δηλώνοντας περήφανα την υποστήριξή τους για τον τίμιο σκοπό μου.

Σοβαρά τώρα, γιατί όχι; Είμαι απολύτως σίγουρη ότι η διαδικασία ίδρυσης κόμματος είναι πολύ απλούστερη και χωρίς αμφιβολία λιγότερο επώδυνη από το να κάνεις, για παράδειγμα, "έναρξη επαγγέλματος". Γιατί, αν μη τί άλλο, στην Ελλάδα, πατρίδα της δημοκρατίας, έχουμε όλοι την ελευθερία να πολιτευτούμε. Την ελευθερία, όμως, να είμαστε ελεύθεροι επαγγελματίες χωρίς να πρέπει να πληρώσουμε το Επαγγελματικό Επιμελητήριο για να επιβεβαιώσει, επισήμως, ότι Κυρία Τάδε δηλώνει κομμώτρια, δεν το έχουμε. Την ελευθερία να κάνουμε αυτή την περίφημη έναρξη χωρίς να πρέπει να προσκομίσουμε οποιοδήποτε έγγραφο έχει περάσει ποτέ από τα χέρια μας, συν δύο-τρία ακόμα τα οποία μάλλον εφηύρε επιτόπου ο εκάστοτε αρμόδιος υπάλληλος και χωρίς να πρέπει να φέρουμε τη μαμά μας, το θείο μας και τη δασκάλα μας της τρίτης δημοτικού να καταθέσουν ενόρκως ότι είμαστε καλά παιδιά: δεν την έχουμε.

Δεν έχουμε την ελευθερία να προσπαθήσουμε να κάνουμε κάτι δικό μας (Επιχειρηματικότητα! Πρωτοβουλία!) χωρίς να καταβάλλουμε εξωφρενικά ποσά κάθε μήνα, ανεξαρτήτως του εισοδήματός μας, σε ένα ταμείο το οποίο άγνωστο αν θα μας προσφέρει τίποτα τελικά σε αντάλλαγμα. (Σημείωση: στην Αγγλία, οι ελεύθεροι επαγγελματίες πληρώνουν βασική ασφαλιστική εισφορά 13 ευρώ το μήνα. Και παίρνουν και σύνταξη.)

Σοβαρά τώρα. Γιατί να μην ιδρύσω κι εγώ ένα κόμμα; Η αλήθεια είναι ότι δεν ξέρω τίποτα για την πολιτική. Αλλά τελευταία νιώθω, όλο και περισσότερο, ότι ούτε εκείνοι που δηλώνουν πολιτικοί ξέρουν πολλά πράγματα. Κι ότι στο κάτω-κάτω, εδώ που βρισκόμαστε, αυτό που μας λείπει, αυτό που χρειάζεται να ξέρουμε δεν είναι τόσο η θεωρία της πολιτικής επιστήμης αλλά το πως να ζούμε σαν άνθρωποι, στην πράξη. Το πως να καθιερώσουμε μία ποιότητα ζωής και μια κοινωνία αντίστοιχη με αυτό που φανταζόμαστε, που επιμένουμε ότι είναι η Ελλάδα.

Ας ξεκινήσουμε από τους ελεύθερους επαγγελματίες. Ας ξεκινήσουμε από τα ασφαλιστικά ταμεία. Ας ξεκινήσουμε από την κοινωνική ένταξη των μεταναστών. Από το Σύστημα Υγείας. Από την εκπαίδευση. Ας ξεκινήσουμε, όμως, κάπου. Οπουδήποτε. Αλλιώς να ιδρύσουμε όλοι το δικό μας κόμμα ώστε να ξέρουμε τουλάχιστον τί να ψηφίσουμε, αντί να τρέχουμε Κυριακάτικα στις κάλπες χωρίς καμία πραγματική ελπίδα ότι πρόκειται κάτι, κάποτε, να αλλάξει.

Ή να πάρουμε εκείνη την πτήση που λέγαμε. Για κάπου αλλού.


Δάφνη Καψάλη.

Πηγή:skai.gr
Read more... 👆
Google Ads | Το κάθε κλίκ μετράει