Η Ιστορία του Πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου
Ίδρυση και Αντιδράσεις
Η ίδρυση του πορθμείου Ρίου-Αντιρρίου δρομολογήθηκε γύρω στο 1946, μετά από αίτημα των συνεταιρισμών Αγρινίου και Ηπείρου προς το κράτος. Η απόφαση αυτή προκάλεσε έντονες αντιδράσεις από τους κατοίκους της Ναυπάκτου, οι οποίοι επιθυμούσαν να διατηρήσουν το πορθμείο στην πόλη τους. Ως αποζημίωση για τους «πληγέντες πλοιοκτήτες» της Ναυπάκτου, δόθηκαν άδειες είτε για τη δρομολόγηση πλοίων στη γραμμή Ρίου-Αντιρρίου είτε για τη λειτουργία λεωφορείων.
Ο Στόλος και η Εξέλιξη
Η εξέλιξη της γραμμής χαρακτηρίστηκε από σημαντικά πλοία:
- ΣΩΚΡΑΤΗΣ ΙΑΣΕΜΙΔΗΣ: Το πρώτο F/B της γραμμής, ένα πρώην αποβατικό του πολέμου. Αρχικά ναυλώθηκε από τους συνεταιρισμούς και αργότερα περιήλθε στην ιδιοκτησία της Ένωσης Εμπόρων Αγρινίου μετά από πλειοδοτικό διαγωνισμό.
- ΝΑΥΠΑΚΤΟΣ (1950): Το δεύτερο F/B της γραμμής, το οποίο αγοράστηκε και δρομολογήθηκε από ομάδα Ναυπακτίων πλοιοκτητών.
- ΑΓΙΟΣ ΑΝΔΡΕΑΣ (1958): Δρομολογήθηκε επίσης από Ναυπάκτιους πλοιοκτήτες.
- ΘΕΜΙΣΤΟΚΛΗΣ (1968): Ναυπηγήθηκε στα ναυπηγεία Ζέρβα στο Πέραμα από Ναυπάκτιους πλοιοκτήτες και θεωρούνταν το ταχύτερο και σταθερότερο πλοίο της εποχής.
Η Ιδιαίτερη Περίπτωση του «ΡΟΔΟΣ»
Στη γραμμή Πατρών-Κρυονερίου, ο Σ.ΒΔ.Ε χρησιμοποιούσε το «ΚΑΛΥΔΩΝ ΙΙΙ» και το «ΡΟΔΟΣ». Το «ΡΟΔΟΣ», ένα πρώην οπλιταγωγό-αποβατικό του 1944, μετασκευάστηκε από τον Σ.ΒΔ.Ε σε σιδηροδρομικό πορθμείο, αποτελώντας το πρώτο και μοναδικό του είδους του στην Ελλάδα. Είχε τη δυνατότητα μεταφοράς σιδηροδρομικών βαγονιών, φορτηγών και λεωφορείων. Μετά τη διακοπή λειτουργίας της γραμμής Πατρών-Κρυονερίου το 1970, το πλοίο δρομολογήθηκε στο Ρίο-Αντίρριο μέχρι τα τέλη της δεκαετίας του 1970, οπότε και βυθίστηκε κοντά στο Αντίρριο.
Στατιστικά Στοιχεία
Πριν από την ολοκλήρωση της γέφυρας, η γραμμή εξυπηρετούνταν από περίπου 35 πλοία. Σήμερα, ο αριθμός αυτός έχει περιοριστεί στα 12 πλοία.
Πηγή: shipfriends.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου