Πλοηγός στον κόσμο του διαδικτύου απο το χτές στο σήμερα.

Μετάβαση στον Χριστιανισμό ή έγκλημα κατά τού Ελληνισμού;

Κριτική στην έκθεση «Η μετάβαση στον Χριστιανισμό»

Η έκθεση στο Ωνάσειο Πολιτιστικό Κέντρο της Νέας Υόρκης δεν προκάλεσε έκπληξη σε όσους παρακολουθούν τον τρόπο με τον οποίο το θρησκευτικό κατεστημένο επιχειρεί να παρουσιάσει την ιστορία. Μέσα από τον κατάλογο της έκθεσης, προωθείται το γνωστό αφήγημα περί «ομαλής μετάβασης» από την ελληνική «ειδωλολατρία» στο «φως» του Χριστιανισμού.


Η απαξίωση του Ελληνισμού


Ο χαρακτηρισμός του αρχαιοελληνικού πολιτισμού ως «παγανιστικού» κρίνεται από το ΥΣΕΕ ως άκρως προσβλητικός. Η χρήση του όρου, που προέρχεται από το λατινικό «paganus» (άξεστος χωρικός), επιχειρεί να υποτιμήσει τη φιλοσοφική και πολιτισμική κληρονομιά των Ελλήνων.


Η ιστορική αλήθεια για τις καταστροφές


Το άρθρο καταρρίπτει τον ισχυρισμό ότι οι καταστροφές των αρχαίων ναών ήταν μεμονωμένα περιστατικά. Αντιθέτως, παραθέτει στοιχεία για συστηματικές διώξεις και καταστροφές μνημείων, όπως στους Δελφούς, την Ολυμπία και τον Παρθενώνα, υπογραμμίζοντας τον ρόλο ιστορικών προσωπικοτήτων και αυτοκρατορικών διαταγμάτων της εποχής.


Η περίπτωση του αγάλματος της Αφροδίτης


Ιδιαίτερη αναφορά γίνεται στις δηλώσεις παραγόντων των μουσείων σχετικά με ένα ακέφαλο άγαλμα της Αφροδίτης. Το άρθρο καταδικάζει την ερμηνεία ότι η βεβήλωση του αγάλματος από χριστιανούς συνιστούσε «εξαγνισμό», χαρακτηρίζοντας τις δηλώσεις αυτές ως επικίνδυνες και αναληθείς.


«Μήπως αφού δεν πεθάναμε, πιστεύουμε απλώς ότι ζούμε, εμείς οι Έλληνες, που σε συμφορά έχομε περιπέσει, νομίζοντας ότι αυτά που ζούμε δεν συμβαίνουν στ’ αλήθεια; Ή μήπως ζούμε επειδή η ίδια η ζωή έχει πεθάνει;»
— Παλλαδάς, 5ος αιώνας μ.Χ.

Γραμματεία του Υπάτου Συμβουλίου Ελλήνων Εθνικών Αμερικής - 21/12/2011

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Διαφημίσεις